Olomoucký UP Business Camp podpoří udržitelnou módu

Konference bez plastu, fair trade výrobky a workshop o udržitelné módě. Univerzitní konference UP Business Camp se připojila ke kampani za udržitelný rozvoj, jehož osvětu šíří olomoucká vzdělávací organizace ARPOK.

Na účastníky letošního UP Business Campu, který proběhne 24. listopadu na Přírodovědecké fakultě Univerzity Palackého v Olomouci, čeká hned několik novinek. Organizátoři se rozhodli omezit používání plastu. Připravili ve spolupráci s organizací ARPOK workshop, na kterém se zájemci dozví, jak funguje módní průmysl, a vyrobí si módní doplněk ze starého oblečení. Na místě budou k zakoupení také výrobky z férového obchodu.

„Žádné plastové tašky pro účastníky, jmenovky z plastu nebo plastové kelímky, či vody v plastových obalech. Letos se pokusíme naší konferenci zorganizovat s minimálním či téměř nulovým plastovým dopadem na životní prostředí. Chceme také vyhovět účastníkům loňské konference, kteří poukazovali na množství plastu velké akce našeho typu jednorázově spotřebují. V neposlední řadě chceme jít příkladem pro další organizátory velkých eventů,“ nastínil environmentální přístup ke konferenci její organizátor Jakub Havlín.

„Vítáme každou aktivitu, která podporuje v mladé generaci a studentech myšlenku udržitelného rozvoje našeho světa. Plasty jsou světovým problémem a každý krok k jeho řešení je důležitý. Na workshopu poukážeme na světlé a stinné stránky módního průmyslu, zaměříme se na konzumní způsob života a interaktivní formou zapojíme zájemce do tvorby udržitelné módy,“ přibližuje obsah doprovodného programu konference Kateřina Křížová z ARPOK.

ARPOK je vzdělávací organizace, která se od roku 2004 věnuje globálnímu rozvojovému vzdělávání a výuce o aktuálních tématech dnešního světa. Pořádá v Olomouci rozvojové večery o rozvojové a humanitární pomoci.

Konferenci UP Business Camp organizuje Vědeckotechnický park Univerzity Palackého za finanční podpory Komerční banky. Konferenci podporují Agentura pro podporu podnikání a investic CzechInvest, Olomoucký kraj, Okresní hospodářská komora Olomouc a firma ESMEDIA. Mediálními partnery jsou Olomouc.cz, City.cz a Czechstartups.org.

Zdroj: TZ UP