Mámnápad.cz
Pomáhá nápadům na svět

Představujeme kapesní filtr na vodu pro cestovatele Flo-Bro

Od filtru pro vlastní potřebu se Radek Oborný dostal až produktu, který má pomoci cestovatelům po celém světě pít čistou a zdravou vodu. Na jeho prosazení do masové výroby spolu s Robinem Rijnbeekem aktuálně pracují. Poznejte blíže jejich příběh.

Co je to  Flo-Bro One je a v čem je jedinečný?
Flo-Bro One je jméno, které jsme vybrali pro náš filtr na vodu pro cestovatele. Když jsme loni s Robinem jeli na cestu do Asie, věděl jsem, že chci s sebou cestovní filtr na vodu. Jelikož jsem byl z branže, vyrobil jsem si jeden podle svého návrhu. Na ostatních filtrech dostupných v obchodech mi vadilo, že jsou buď rozměrné nebo nepohodlné na použití a nezadrží dostatek nežádoucích organismů z vody.
Filtr se během cesty velmi osvědčil, přefiltrovali jsme s ním 1000 litrů vody a za zaujali mnoho spolucestovatelů,  a tak nás napadlo, co ho trošku doladit stran vzhledu a zkusit s ním prorazit na trh. Flo-Bro One se sestává z ultrafiltrační membrány, tedy filtru, který dokáže z vody odstranit bakterie a viry, ale ponechá minerály. Ke všemu stačí tlak ve vodovodním potrubí. Navíc se Flo-Bro One vejde do kapsy a tak je ideální na cesty, právě do exotických zemí Asie, Afriky nebo Jižní Ameriky. Díky filtraci se tak nemusíte bát pít kohoutkovou vodu, což ušetří vaši kapsu, ale také životní prostředí, které je nadmíru zatěžováno jednorázovými plastovými lahvemi. Hodí se taky určitě do Česka, například chatařům, co jinak vodu ze studně převařují.

Kdo všechno patří do vašeho týmu?
Na Flo-Bro spolupracujeme na plný úvazek já s Robinem Rijnbeekem z Holandska. Je to pro nás zajímavá zkušenost. Vyvinout produkt, najít vhodné partnery pro výrobu a hlavně zákazníky. Rádi bychom obohatili náš tým klidně o další entuziasty udržitelného rozvoje, co se zajímají o vodu a mají jakékoliv vhodné zkušenosti. Spolupracujeme také s investorem, který se dozvěděl o naší myšlence po tom, co jsme vyhráli soutěž Univerzity Palackého, Podnikavá Hlava. Jsme rádi, že naše myšlenka zaujme někoho natolik, že je ochoten do ní investovat vlastní finanční prostředky, a to i přes existující riziko jejich ztráty. Bez této podpory by se vývoj dělal o dost hůře.

Jakým způsobem jste na takový nápad přišli?
Bylo to technické řešení vlastního problému, prostě člověk si vyrobí něco na míru. Potom se na to podívá druhý a řekne, že se mu to řešení docela líbí a jestli bych mu mohl taky jeden vyrobit. Pak se zeptá třetí a pak se zrodí business nápad. Od nápadu k produktu je však cesta ještě hodné dlouhá.

Co bylo při rozjíždění Flo-Bro nejtěžší?
Flo-Bro se stále ještě rozjíždí a ještě určitě potrvá, než bude na plné rychlosti. Nejtěžší je postupovat dále a nezapomenout ani na jednu stránku věci. Je třeba vylepšovat a dolaďovat produkt, kontaktovat dodavatele, tvořit videa a grafiky, vzdělávat se v marketingu a hledat zákazníky. To někdy zabere dost času a zbyde tak málo volna, ale určitě to za to stojí.

Co byste doporučili ostatním, pokud chtějí realizovat svůj nápad?
Prostě jít krok za krokem směrem k jeho řešení. Nápad je krásná věc a můžete jich mít třeba deset denně. Realizace je ale vždycky o něco náročnější než si člověk myslí. Ať už naráží ne finanční nebo technologické překážky, nebo pouhou neinformovanost. Někdy je nejnáročnější nechat si poradit někým jiným.

Na čem pracujete teď?
Flo-Bro One je zatím jediná věc. Momentálně nás nejvíce zaměstnává Kickstarter kampaň, na které jsme zatím vybrali 76% z cílové částky 20 000 USD. Dnešní trh je tak přesycen výrobky a novými nápady, že zaujmout zákazníka je docela fuška. Rádi bychom vás a vaše čtenáře taky pozvali na návštěvu naší stránky a rádi odpovíme na případné otázky.

Děkujeme za odpovědi a přejeme, ať vaše kampaň na Kickstarteru uspěje.




Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *