Představujeme startup Flatio, vymazlený portál pro střednědobé pronájmy

 Představujeme startup Flatio, vymazlený portál pro střednědobé pronájmy

Internetový trh pronájmů zdál se být pokrytý řadou větších i menších internetových portálů. Přesto se týmu okolo Flatio podařilo najít si specifický segment, uspět a rozšířit svůj byznys do zahraničí. Klíčovým pro rozvoj bylo rozhodnutí zaměřit se na střednědobé pronájmy a v podstatě si svůj trh v ČR vytvořit. Přečtěte si více o tom, jak se to týmu okolo Radima Rezka podařilo.


O čem Váš projekt je?
Flatio je specialistou na střednědobé pronájmy, které je možné sjednat velmi jednoduše online, a to včetně prohlídek odkudkoliv na světě. Flatio je postaveno na moderních technologiích, jako je podpis smlouvy SMS zprávou, prohlídky bytů probíhají prostřednictvím 360° vysoce kvalitních fotografií nebo u nejpoptávanějších bytů pak prostřednictvím prohlídek ve virtuální realitě. Celý proces pronájmu je tak online, bez nutnosti osobní prohlídky nebo osobního podpisu smlouvy, což umožňuje si pronajmout byt na Flatio odkudkoliv na světě. Flatio tak nejčastěji využívají například firmy, studenti, digitální nomádi, ale i místní obyvatelé, kteří hledají dočasné ubytování pro část rodiny, případně pak ti, kteří rekonstruují vlastní nemovitost.

Kdo všechno patřil do Vašeho týmu?
Dnes je nás asi 30 a firma se skládá jak z vývojářů, tak také market managerů a obchoďáků, marketingového oddělení a v neposlední řadě help desku, které je v kontaktu s majiteli bytů i zájemci o bydlení. Neustále hledáme schopné lidi, kteří by dokázali vytvářet lákavý obsah ve všech jazycích, kde působíme, nebo by si chtěli vyzkoušet edukovat majitele o možnostech střednědobého pronajímání.

Jakým způsobem jste na takový nápad přišli?
V rámci dřívějších podnikatelských aktivit jsem měl zkušenosti z realitního trhu, a to jak z dlouhodobých pronájmů chillhills.cz, krátkodobých pronájmů 7nights.cz a z agregování realitních nabídek na studentreality.cz. A právě pro dva první zmíněné projekty jsme postupem času vyvinuli vlastní sytém, který umí spravovat pronájmy, platby, smlouvy a také například komunikaci nájemníka s pronajímatelem.
Hledali jsme tak další využití pro tento systém a lákalo nás udělat portál pro dlouhodobé pronajímání, samozřejmě za využití principů, které dnes fungují na Flatio, na což ale trh nebyl připravený. V květnu loňského roku jsme tak přesedlali na střednědobé pronajímání, objevili jsme díru na trhu a dnes se zaměřujeme na tento segmetnt.

Co bylo při přípravě projektu nejtěžší?
Nejtěžší asi bylo nebát se udělat tak krátce po rozjezdu projektu zásadní rozhodnutí – tedy změnu o směřování na střednědobé pronájmy. Těžké to bylo zejména proto, že ten trh tu prostě neexistoval. My jsme viděli změny v chování nájemníků a z toho plynoucí poptávku po pronájmech na pár měsíců. Ale neexistoval tu nikdo, kdo by se na takovou část trhu uměl specializovat a dokonce ani uchopit – pojmentovat, stanovit pravidla, dostat mezi širokou veřejnost. A někdo takový neexistoval ani v zahraničí i když nové projekty tam právě v té době také začaly vznikat. Tak jsme si řekli, že to musíme vzít na sebe. Od loňského roku tak nebudujeme jen náš projekt, ale také nastavujeme celý tento nový trh, který leží mezi krátkodobými a dlouhodobými pronájmy. Navrhujeme pravidla a terminologii a snažíme se ji dostat mezi veřejnost. Například u pojmu střednědobý pronájem je náš plán, že jej média běžně budou používat v roce 2021.

Co byste doporučili ostatním, pokud chtějí realizovat svůj nápad?
Ať o svém nápadu hodně mluví a poslouchají ostatní, co je prvního napadne. Pomůže vám to jasně formulovat silné stránky a připravit si argumentaci ohledně slabých stránek. A taková komunikace musí probíhat jak ven, tak uvnitř týmu. Nám se třeba osvědčili společné workshopy, kde vždy nějakou novou nebo složitou situaci nahlížíme různou optikou. A to nám pomáhá být lépe připraveni na výzvy, které nám trh dává.

Na čem pracujete teď?
Pracujeme na růstu v sedmi městech, ve kterých působíme (Praha, Brno, Bratislava, Vídeň, Berlín, Varšava a Budapešť). Bavíme se tak s místními majiteli nemovitostí, seznamujeme trh se značkou Flatio a také propagujeme výhody služby. Dále pak pracujeme také na Flatio For Business, což je speciální platforma, díky které je pro firmy pronajímání bytů výrazně jednodušší.

Děkujeme za odpovědi a přejeme, ať se projekt daří dále rozvíjet.

Related post

Leave a Reply

MámNapad.cz