Představujeme startup Spindo, spojení malých firem

Ve východních Čechách funguje projekt propojující místní malé firmy. Spoluautor projektu, Ing. Pavel Krejčík, který nám poskytl tento rozhovor, nechtěl dál přihlížet skomírání malých firem pod tlakem nadnárodních řetězců, a tak se jim rozhodl pomoct v propagaci a získávání zákazníků.

O čem Váš projekt je?

Jaký je jeden z největších problémů malých firem? Mají proti sobě ohromnou přesilu nadnárodních řetězců, které disponují marketingovými týmy, penězi i velkou obchodní silou. A malé firmy a společně s nimi malá i větší města postupně skomírají, protože velké řetězce ničí mikroekonomiku měst vyváděním zisků do zahraničí. Projekt je založený na věrnostní kartě aplikovatelné v konkrétním regionu. Například v Pardubicích naše karta přináší výhody pro 52 firem a jejich zákazníka.

Náš projekt propojuje celkem desítky subjektů a věříme, že časem stovky malých firem v jednotlivých městech a společně je pak propojujeme s jejich zákazníky. Firmy tak mohou velmi levně a účinně propagovat své zboží a získávat a udržet si své zákazníky. Navíc je to celé zastřešené silnou myšlenkou lokálního patriotismu. Když budou bohatší malé místní firmy, bude bohatší celé město.

Kdo všechno patřil do Vašeho týmu?

Ze začátku jsme pracovali na projektu jen dva, já a Martin Jiránek. Teď je nás samozřejmě víc a každý má na starosti něco jiného, od grafiky po programátorské práce a zákaznickou podporu.

Jakým způsobem jste na takový nápad přišli?

Chtěli jsme lepší svět a spokojenější lidi kolem sebe. Přes 10 let jsem se pohyboval v oblasti obchodu, IT a médií a s Martinem jsme si řekli, že bychom mohli spojit mé technické zkušenosti s jeho marketingovými a udělat projekt, který by zastřešoval malé české firmy a pomáhal jim. A jelikož jsme viděli možnost, jak pomoci většímu množství firem naráz, začali jsme s kolegou na Spindu pracovat.

Co bylo při přípravě projektu nejtěžší?

Nejtěžší bylo promyslet celý mechanismus fungování systému. Promýšleli jsme to 3 – 4 měsíce a následně jsme obcházeli místní podnikatele, abychom s nimi naše záměry zkonzultovali, zda by to bylo něco, co by se jim líbilo. Samozřejmě časově náročný byl poté i samotný vývoj celého systému včetně testování. Ono to možná na první pohled nevypadá, ale uvnitř je to skutečně složitý systém.

Co byste doporučili ostatním, pokud chtějí realizovat svůj nápad?

Doporučil bych jim co nejlépe si ověřit svůj podnikatelský plán se svou cílovou skupinou, aby nepracovali na něčem jen na základě domněnky, že tak by to mělo vypadat. Když jim potenciální zákazníci řeknou, co skutečně potřebují a s čím se potýkají, nápad pak má větší šanci na úspěch.

Na čem pracujete teď?

Aktuálně pracujeme na přizpůsobení webu pro mobilní telefony a také na zprovoznění platební brány pro firmy, abychom jim usnadnili platbu za služby.

Děkujeme za odpovědi a přejeme, ať se vašim projektům daří.

Related post

Leave a Reply

MámNapad.cz