Social Impact Awards vyhlásil své letošní vítěze

Proběhl slavnostní večer, který zakončil již 7. ročník akceleračního programu Social Impact Award.

Vítěznými projekty letošního ročníku jsou: Herba Fabrica – první pražská softwarově řízená městská farma, která pro pěstování zeleniny a dalších plodin využívá moderní hydroponické postupy a zároveň „zabydluje” jinak nevyužité industriální prostory, Melogee – sdílená hudební zkušebna, kde si lidé budou moci vyzkoušet pod odborným vedením různé hudební nástroje a Olá – desková společenská hra, která propojuje svět nevidomých se světem vidomých. Všichni tito výherci získávají ocenění ve výši 1 500 eur od Nadace České spořitelny a poukázky na 3 500 Kč na tiskové služby od Copy General. Všechny oceněné projekty také odjíždějí na mezinárodní setkání Social Impact Award do gruzínské Tbilisi, kde představí své projekty i v mezinárodním plénu.

Cenu veřejnosti si odnesl projekt Uptee, který vdechuje nový život starému textilu a mění jej tak v nové módní kousky. V online hlasování získal 376 hlasů. Celkově se hlasování zúčastnilo 798 lidí, kteří jednotlivým projektům udělili 2394 hlasů.

Herba Fabrica – první pražská softwarově řízená městská farma, která pro pěstování zeleniny a dalších plodin využívá moderní hydroponické postupy a zároveň „zabydluje” jinak nevyužité industriální prostory.

M.Arter – webová platforma pro matky na mateřské dovolené, která jim umožní na barterovém principu možnosti vzájemného hlídání, kursů, výměny oblečení apod.

Melogee – sdílená hudební zkušebna, kde si lidé budou moci vyzkoušet pod zkušeným vedením různé hudební nástroje.

Nahaku – brněnské designové studio, které chce přetvářet již vyrobené a nyní nepoužívané věci v nové atraktivní výrobky. Jedním z příkladů upcyklovaných výrobků jsou hasicí přístroje, ze kterých tým vyrábí netradiční svítidla.

Olá – společenská desková hra, která propojuje svět nevidomých se světem vidomých. Cílem hry je nebýt slepý k problémům druhých.

Rupert – dobročinná platforma pro lokální projekty. Tým chce do “pomáhání” zapojit, co nejvíce lidí a udělat z něj běžnou, „sexy-cool” činnost.

Smeshbag – tým studentů ostravské střední školy, kteří přišli s nápadem inovativního funkčního vaku pro komfortnější a hygieničtější přenos a provonění použitého prádla. Tým chce při výrobě vaků využít regionálních chráněných dílen.

Tutory – ostravský projekt, který chce vytvořit platformu pro jednodušší propojování studentů a lektorů na doučování.

Uptee – nadšenci z Hradce Králové, kteří vdechují nový život starému textilu. Mění starý použitý textil v nový, krásný a znovu použitelný.

V průběhu večera byla také udělena cena patrona programu, společnosti Fundlift, kterou získal tým projektu Herba Fabrica a uděluje jim možnost získání financování za výhodných podmínek v případě, že se projekt Herba Fabrica dostane do potřebné obchodní fáze. Cena byla předána z rukou ředitele společnosti, Radka Musila.

Akcelerační program Social Impact Award je založený na sérii workshopů, mentoringu a konzultací, ve kterých se mladí lidé učí principům podnikání. Cílem celého vzdělávacího programu je odhalit případná rizika a nedostatky projektů, a pomoci jim s nastartováním podnikatelské kariéry. Na každém setkání jim předávají své znalosti odborníci z oblastí, které jsou pro úspěšný rozjezd startupů důležité: týmová spolupráce, sales, marketing a PR, finanční a prezentační dovednosti, tvorba webových stránek a podobně.

Další ročník Social Impact Award odstartuje na jaře 2019, kdy budou probíhat workshopy ke společensky odpovědnému podnikání na vybraných vysokých školách v České republice.

Zdroj: TZ SIA