Startup Virtooal boří výhody kamenných prodejen


Virtooal je technologií virtuálního zrcadla určenou pro e-commerce platformy. Co stálo za vznikem, novinky a plány částečně odhalil podnikatel a spolumajitel start-upu Virtooal.com Vít Endler.


Jak váš projekt vznikl?
Virtooal.com původně vznikl jako vedlejší projekt u e-shopu s vlasovými příčesky, parukami a barevnými čočkami Happyhair.cz. Zakladatelé e-shopu cítili potřebu lépe svým klientům představit nabízené produkty. První verze virtuálního zrcadla vznikla v roce 2008 a já osobně jsem do něj vstoupil v roce 2017 jako investor. Ve Virtooal.com vidím velkou příležitost zlepšit proces nakupování brýlí, kosmetiky či módy na internetu.

Co přináší uživatelům?
Virtuální zrcadlo a virtuální převlékací kabinka má několik úrovní. První je přínos a řešení problémů e-shopu. Plugin Virtooal.com zvyšuje konverzní poměr, díky vizuálnímu zobrazení produktu na tváři zákazníka, a e-shop díky tomu efektivněji investuje marketingové peníze. Zároveň díky lepší vizualizaci snižuje množství vratek zboží a tím snižuje náklady e-shopu.
Další úroveň je už zákaznická. Zákazník e-shopu má možnost vyzkoušet si ohromné množství makeoverů (pozn.: proměn vizáže), nebo třeba brýlí v různých kombinacích, což je i v reálném světě téměř nemožné, ještě větší účinek to bude mít v segmentu módy. Zákazník si bude moci vyzkoušet nekonečné množství outfitů.

Jaké byly vaše podnikatelské začátky?
Věnuji se investování od roku 2013, nejdříve jsem začal s akciemi, ale postupně jsem většinu svých investic přesunul do nemovitostí. Tuto “lásku” popisuji i na mém novém webu www.financnisamuraj.cz. Hledal jsem možnost dalších investic a našel jsem právě projekt Virtooal.com, který mě oslovil, a tak jsem do toho šel. Vstupoval jsem do projektu tak abych se mohl aktivně účastnit, tedy ne úplně jako investor, ale spíše jako podnikatel a cítím se jako spoluzakladatel.

Pokud začínáte po dlouholeté kariéře zaměstnance podnikat, vždy se na vás bude okolí koukat trochu divně a vaše nejbližší okolí bude mít trochu strach. Vládne totiž obecná představa, že podnikání a investování je nebezpečné a zaměstnání je naopak bezpečné. Já si myslím, že je tomu právě naopak a po několika letech se mi o tom podařilo přesvědčit i mé nejbližší okolí. Takže dnes již podporu mám.

S jakými překážkami jste se potýkali?
Podnikání je o řešení problémů. Znamená to, že problémy řešíte dnes a denně, od malých k větším. Tohle je fakt, který každý podnikatel musí přijmout, pokud ho nepřijme pak by měl být zaměstnancem. Díky tomu, že já jsem si už prošel budováním firmy (Mall.pl) a kolegové také podnikají již hodně let, nejsme typický start up bez podnikatelských zkušeností. Jsme připraveni na to, že problémy se objevují, my je řešíme a posouváme se tím dál.

Můžete se aktuálně něčím pochlubit?
Naši klienti již dnes pocházejí z různých koutů světa, mohli bychom tak říkat, že již dnes jsme na 5 kontinentech, dokonce i v Africe. Naši klienti jsou střední a menší e-shopy, určeno vždy podle velikosti daného trhu. Střední e-shop z USA je tedy trochu jiná velikost než střední e-shop z Česka. Ukazuje nám to příklad našeho klienta, který prodává brýle (www.zeelool.com). Klient si náš plugin sám nainstaloval a za první měsíc fungování využilo na jeho stránkách naše bylo využito naše zrcadlo více jak 400 000 krát, nyní je to v průměru 600 000-700 000 měsíčně.
Interakce s naším pluginem je nová metrika, kterou jsme zavedli a která nám ukazuje, jak u kterého klienta je náš plugin funkční. Na základě těchto informací pak s klientem řešíme, jak můžeme funkčnost našeho pluginu zlepšit, aby přinášel klientovi co největší užitek.
Zároveň jsme zapracovali na reportingu pro naše klienty. Naši zákazníci tak mají přehled jak naše virtuální zrcadlo pracuje v jejich e-shopu a jak s ním pracují jejich zákazníci. Je tak reálně vidět jaký business naše zrcadlo e-shopu přináší.

Máte nějakou radu pro jiné podnikatele, čím se řídíte?
Vytrvalost. Vytrvalost je v podnikání velmi důležitá a hodně firem skončí, prostě protože nevydržely dostatečně dlouho. Řídím se čínským příslovím „Pokud je člověk na správné cestě, jednou určitě dojde k cíli.”