Vodácisobě.cz: Jednoduše si objednejte loď a užijte si vodu

 Vodácisobě.cz: Jednoduše si objednejte loď a užijte si vodu

Jezdíte rádi na vodu? Pak by vás mohl zajímat projekt Vodácisobě.cz. Umožňuje totiž jednoduše nalézt a kontaktovat tu pravou půjčovnu lodí a raftů. Představujeme další zajímavý internetový projekt.

V čem spočívá projekt Vodácisobě.cz?

Projekt www.vodacisobe.cz slouží k usnadnění procesu půjčování lodí a raftů na kteroukoliv z českých řek. Jeho princip je v přenesení práce na stranu půjčoven lodí. Zakazník už nemusí obvolávat jednotlivé půjčovny a porovnávat ceníky. Nemusí zjišťovat, jaké půjčovny na dané řece fungují, která z nich má ještě v daný termín volné lodě apod. V naší službě jen zadá poptávku vyplněním jednoduchého formuláře a půjčovny, které jsou v systému zaregistrované, mají o poptávku zájem a mohou jí vyhovět, předloží své nabídky. Vodák si z nich vybere tu nejvýhodnější. Pro půjčovny to znamená zdroj nových zákazníků. Vodákům to zase šetří práci, takže je spokojenost oboustranná.

Kdo všechno patřil do vašeho týmu?

Jsem programátor a mám firmu ONLINE APPS specializující se na vývoj webových aplikací, takže jsem si to pořešil sám v rámci firmy. Vývoj a řízení projektu jsem obstaral já, dále na tom pracoval náš grafik, kodér a marketingový konzultant. Zainvestovali jsme si to sami.

Jakým způsobem jste na takový nápad přišli?

Jezdím s partou kamarádů každý rok na vodu, organizatorství vody si přehazujeme jako černého Petra, takže hlavní popud byl osobní, abychom sobě a ostatním vodákům ušetřili práci. Vycházel jsem z toho, že půjčovny mají o nové zákazníky zájem a nebudou proto jen sedět se založenýma rukama, čekajíc, až jim někdo přijde na jejich webové stránky, ale když jim poskytnu nástroj, jak zákazníka upoutat, že ho využijí. Inspirovali jsme se třeba na fungujících projektech Epoptavka, nebo Ebay. Jen princip jsme přenesli do vodáckého prostředí.

Co bylo při přípravě projektu nejtěžší?

Nejtěžší nebyl ani tak vývoj projektu, protože máme s vývojem podobných projektů dlouholeté zkušenosti, ale spíše po jeho spuštění přimět půjčovny a vodáky, aby existenci projektu vzali na vědomí a začali ho brát vážně. Nejdřív naskakovaly poptávky, ale půjčovny byly zdržendlivé, následně se zase půjčovny rozjely, ale přestaly naskakovat poptávky. V tom si svoji roli sehrály i letošní povodně, které toto odvětví na nějaký čas značně ochromily. Byl to trochu stres a stálo to značné úsilí, aby žádná ze stran nenabyla pocitu, že to nefunguje, ale myslím, že se už podařilo. A projekt, přestože funguje zatím necelé dva měsíce, už je brán oboustranně vážně.

Co byste doporučili ostatní, pokud chtějí realizovat svůj nápad?

Doporučil bych věřit ve svůj nápad. Počítat tedy s tím, že jeho realizace potrvá zpravidla 3x déle, než si člověk představuje a bude to stát 3x více, než člověk počítá.

Důležité je nepolevit, dotáhnout to do konce a pak se dá dosáhnout lecčehos. Pokud člověk chce realizovat svůj projekt jako webovou aplikaci, ale firmu na vývoj takové aplikace nemá, je určitě důležíté sehnat si spolehlivého a důvěryhodného partnera.

Na čem pracujete teď?
Momentálně stále zdokonalujeme tento projekt. Máme v našem pořadníku ještě asi 120 bodů na vylepšení a seznam stále narůstá, takže myslím, že to bude ještě na dlouho.
Dále pracujeme na projektech pro naše zákazníky – jsme firma, která převážně vyvíjí projekty na zakázku. Jde například o projekt www.brandsapps.com na jednoduché vytváření aplikací pro facebook, nebo třeba www.mysecretnumber.net, kde jde zase o službu anonymizování telefonního čísla pro přijímání hovorů.

Děkujeme za rozhovor.

Related post

Leave a Reply

MámNapad.cz