Black Friday v e-commerce: Větší tržby a rekordní počet odeslaných e-mailů

 Black Friday v e-commerce: Větší tržby a rekordní počet odeslaných e-mailů

Češi letos utratili na Black Friday více než sedm milionů korun, což je podobná částka jako v loňském roce. Podstatnou část svých nákupů přitom odbavili z pohodlí domova přes internet. E-shopy o slevových akcích informovaly mimo jiné také prostřednictvím e-mailingu. Jen na černý pátek poslali klienti přes nástroj Ecomail 19,2 milionů e-mailů. Oproti loňskému roku je to nárůst o 21 %.

„V roce 2023 jsme na Black Friday prostřednictvím našeho nástroje Ecomail zaznamenali rekordní nárůst v počtu odeslaných e-mailů. Letos poslali naši klienti dohromady 19,2 milionů e-mailů, což je nárůst o 21 % oproti loňskému roku. Hlavní špička byla v dopoledních hodinách, kdy jsme sledovali, že si newslettery odesílané přes Ecomail otvíralo každou vteřinu 50 lidí,” okomentoval letošní Black Friday Jakub Stupka, spoluzakladatel a COO společnosti Ecomail.

Nárůst v počtu odeslaných e-mailů na letošní Black Friday navazuje na 45% nárůst z roku 2021 na 2022. Což jasně ukazuje, jak se e-mail marketing stává čím dál více nezbytným nástrojem pro e-commerce, zvláště v období Black Friday.

E-shopů využívajících potenciál slevových akcí před Vánocemi je v Česku stále více. Tím, jak roste popularita Black Friday, bojuje o pozornost potencionálních zákazníků celá řada subjektů. „Pro ně může být velkou výhodou to, že zatímco cena reklamy na Facebooku nebo formou PPC kampaní v hlavní sezóně výrazně stoupá, cena e-mailingu se vůbec nemění,” doplnil Jakub Stupka.

Mezi klienty Ecomailu patří mimo jiné také e-shop se zdravou výživou a s ořechy Grizly. Během letošního Black Friday zaznamenali tržby dosahující téměř 30 milionů korun, což představuje meziroční nárůst o 25 %. Jen z e-mail marketingu přitom vydělali 2,7 milionů korun. Mezi nejprodávanější zboží u nich stejně jako v loňském roce převažovaly kešu oříšky, mango a pistácie.

Spokojenost s černým pátkem vyjádřil také e-shop s kontaktními čočkami Alensa. „Pro náš e-shop je Black Friday klíčovým obdobím, dokonce důležitějším než vánoční sezóna. Již několik let pořádáme celotýdenní Black Week, během něhož nabízíme slevy, často dosahující až 60 %, a to zejména na produkty, které by si zákazníci během roku obvykle nepořídili. Využíváme také e-mail marketingu, kde pečlivě segmentujeme databázi, abychom každému zákazníkovi nabídli nejrelevantnější možnosti. Díky lepší personalizaci a atraktivním slevám na známé značky očekáváme letos ještě lepší tržby než loni. Black Week obecně přináší o 30 % lepší výsledky než běžné kampaně a pomáhá nám tak kompenzovat pokles tržeb ve druhé polovině prosince,“ říká Jan Jelínek, CMO společnosti Alensa.

Zatímco některé internetové obchody nabízely výhodné ceny jen jeden den, na e-shopu Trenýrkárna běží slevy po celý listopad. „Když srovnáme listopadové tržby za rok 2022 a 2023, vidíme mírný nárůst. V České republice jsme zaznamenali růst tržeb o 3 %, z 28,17 milionu na 29 milionů korun, zatímco na Slovensku byl nárůst tržeb ještě markantnější, a to o 5 % z 1,89 milionu na 1,99 milionu korun,” uvedl Ruslan Skopal, CEO a spoluzakladatel Trenýrkárny. I oni přitom využívají v rámci svého marketingu e-mailing přes Ecomail: „Celkový nárůst tržeb v rozesílkách Trenýrkárny oproti loňsku činí 42 %. Není to však dáno nabídkou, ale naší prací. Za rok jsme zapracovali na uživatelských segmentech, rozesíláme více mailů, ale přesně cílených dle zájmů a aktivity odběratelů newsletteru.”

Related post

MámNapad.cz