Buďte připraveni na podzimní/zimní sezonu – dnes si katalogy vytiskněte

 Buďte připraveni na podzimní/zimní sezonu – dnes si katalogy vytiskněte

Léto nám pomalu končí a za chvíli tu máme podzim. Je vaše firma nebo váš byznys připraven na další sezónu? Máte už nové katalogy? Že ne? Nastal ten nejvyšší čas začít na nich pracovat.

Proč mít vlastně katalog?

Myslíte si, že v dnešní době katalogy nikoho nezajímají, a že postačí trochu „poštelovat“ design vašeho webu? Pak jste na omylu. Katalogy totiž stále vedou.

Katalog je váš nejlepší obchodní partner. Pomáhá vám s prezentací nejen vaší aktuální nabídky, ale celé firmy jako takové. Už jen to, jak váš katalog vypadá a zaujme na první pohled o vás a vašem obchodě leccos vypovídá.

Jaký je jeho design? Měl by korespondovat nejen s oborem vašeho podnikání, ale i s „osobností“. Měl by umět říct více než jen „My prodáváme auta“. Ale například i to, že na kvalitě vámi prodávaných aut vám záleží stejně, jako na spokojenosti vašeho zákazníka. Tudíž, že se na váš vaši klienti mohou spolehnout, a stejně tak vaši dodavatelé.

Proč nemít jeden katalog na celý rok?

Samozřejmě i tohle je možné. Pokud se váš sortiment či služby neobměňují ani nejsou závislé na sezónnosti, můžete mít jeden katalog. A ten jako svou prezentaci používat pořád dokola. Ale proč? Vždyť vy a celý váš byznys se postupem času vyvíjíte. Tak proč to neukázat právě novým katalogem?

Navíc, se spoustou potenciálních klientů se můžete potkat znovu, aniž byste si to uvědomili. A dáte jim ten stejný katalog? Ten, který už viděli? Ano, možná je ten první nezaujal. Nikde ale není psáno, že se jejich situace nezměnila, a že je nyní nezaujme ten nový. Rozhodně je to pravděpodobnější, než když jim dáte do ruky ten stejný a oni si řeknou „Aha, to už jsem viděl.“

Jak odlišit podzimní/zimní katalog od letního?

Hodně záleží na tom, co nabízíte a co svým katalogem chcete sdělit. Jistě jsou ale nějaká nepsaná pravidla, podle kterých se při tvorbě podzimního a zimního katalogu řídit. Například to, že na obálku nedáte lidi vesele se koupající v jezeře. Samozřejmě, pokud nenabízíte exotické dovolené v zahraničí.

Na podzimní katalogy je vhodné volit tlumené barvy, barvy podzimu. Vzpomeňte si na podzimně zbarvené listí, na listy napadané na zemi. Deště, sychravo. Škola, opětovné setkávání s kamarády po prázdninách.

Pro zimu zase zimní design, čili zimní barvy. Ať už barvy sněhu a ledu, bílá a světle modrá, nebo barva ohně v krbu, či šálku horké kávy.

Co se týká obsahu, je to podobné.

Na první stránce můžete sdělit pár slov například o své firmě či podnikání. O vašich hodnotách. O tom, co toto roční období znamená pro vás. Klientům to pomůže se s vámi sžít a sladit s vašimi životními prioritami a stylem. A budou číst dál.

Dále se zamyslete nad tím, kdo jsou vaši klienti a co v podzimním a zimním období asi dělají. Sedí doma u krbu a popíjejí čaj? Zazimovávají svou zahradu? Shání školní potřeby pro své děti? Či snad shánějí zimní oblečení?

Co potřebují? Jaké řeší problémy? A jak jim je můžete pomoci vyřešit vy?

Odpovědím na tyto otázky věnujte dostatek času. Klidně i pár dní. Až na to přijdete, přijdete i na to, co by mělo být obsahem vašeho katalogu.

Na nic nečekejte

Rozhodně tvorbu katalogu pro další sezonu neodkládejte. Raději začněte už teď. Je lepší být připraven.

Related post

MámNapad.cz