Freelo- Nejdoporučovanější český nástroj pro pracovní komunikaci

 Freelo- Nejdoporučovanější český nástroj pro pracovní komunikaci

Honza Kulda, Karel Borkovec a Karel Dytrych, tři kamarádi z Pardubické univerzity, byli frustrovaní z toho, že tehdejší nástroje nefungovaly, jak si kluci představovali. Dali hlavy dohromady a vytvořili Freelo. Že nevíte co to Freelo je? Všechno se dozvíte v rozhovoru s Karlem Dytrychem, jedním ze spoluzakladatelů. Je dost možné, že právě Freelo je to co potřebuje v práci, ať už jste volnonožec, pracujete v týmu nebo vlastníte firmu.

Co je Freelo?

Freelo je online aplikace pro snadnou organizaci práce v týmu. Díky Freelu celá firma ví, co má dělat, termíny nekloužou, informace se neztrácejí. Jsme nejdoporučovanější český nástroj pro pracovní komunikaci.

Tohle ale už řeší spousta jiných aplikací, ne?

Samozřejmě, aplikací na řízení projektů je hodně. Ale těch opravdu dobře použitelných s českou lokalizací, je velmi málo. Freelo řeší i finanční stránku projektu. Trackuješ čas přímo u úkolů, ten se násobí hodinovou sazbou a souhrnné částky se ukrajují z rozpočtu. Potom si můžeš odpracované úkoly a peníze rovnou odeslat na fakturu díky napojeným fakturačním aplikacím. Jako šéf projektu vidíš, jestli se ještě vyplácí a kolik tě reálně stojí peněz. To je jen jedna z věcí. Freelo toho umí mnohem víc. Populární jsou procesní šablony od profesionálů z různých oborů, plánovací kalendář nebo možnost přepnout projekt do kanban zobrazení.

zleva: Karel Dytrych, Jan Kulda, Karel Borkovec

Jak jste na projekt přišli?

Byla to kombinace vlastní potřeby a frustrace z toho, že tehdejší nástroje nefungují tak, jak bychom si představovali. Měli jsme vhled do fungování agentury (Karel Dytrych provozoval řadu let Webový servis) a Freelancerů (Karel Borkovec a Jan Kulda pracovali na volné noze jako programátor a webdesignér) a měli vizi, co by nástroj měl umět navíc. Především být jednoduchý natolik, abychom se nebáli do něj přizvat klienty a řešit také navazující stránku trackování času, financí a fakturace. Naše – tehdy mylná – představa byla, že nástroj bude primárně pro Freelancery (proto Freelo). Dnes víme, že největší hodnotu z Freela mají týmy, kterým pomáhá dosahovat cílů s menším úsilím.

Kolik již máte klientů?

Registrovalo se k nám přes 30 000 uživatelů, přičemž je větší polovina aktivních. A postupně to tempo díky bohu roste.

Pro koho jsou vaše služby určené?

V podstatě jakýkoliv tým od 2 lidí, který řeší úkoly, předává si podklady a nějak spolupracuje je náš člověk. Máme uživatele od klasických digitálních agentur, e-commerce firem, přes Freelancery až po korporátní klienty typu pojišťovna. Oborově to jsou i úplně offline byznysy jako zahradnictví, stavaři a tak.

Co bylo prozatím nejtěžší?

V prvních měsících to byl především boj s důvěrou. Uživatelé k nám ukládají velmi důležitá data, informace a úkoly. Závisí na nás prakticky celý pracovní den jejich firmy. Bez Freela by nikdo nevěděl na čem pracovat a neměl by k tomu podklady. Postupem času, jak se nám dařilo přesvědčovat klienty jako Nikon, Olympus, Kärcher, Ergo pojišťovna a další, tak nám lidi začali více a více důvěřovat. Může to znít bláznivě, ale velký krok byl také poznání cílové skupiny. Kdo to je, jaké má problémy. První rok jsme mířili úplně mimo. To poznávání vlastně nekončí. Řada lidí to vidí velmi jednoduše — seznam úkolů. Ale za tím se skrývá obrovská hloubka.

Jaké jsou vaše plány do budoucna?

Chceme být v česku nástrojem číslo jedna pro pracovní komunikaci nad úkoly. Také bychom rádi za nějaký čas získali viditelné pozice v zahraničních seznamech Týmových To-Do aplikací. Z pohledu uživatelů chceme dělat jejich pracovní dny příjemnější a organizovanější. Měli by díky Freelu jednak dosahovat pracovních cílů s menším úsilím a také mít spokojenější a klidnější osobní život.

Má vaše aplikaci nějakou výraznou výhodu oproti zahraničním týmovým to-do aplikacím? Samozřejmě kromě plně českého rozhraní.

Velká výhoda je, že uživatelé mohou přímo ve Freelu trackovat čas bez použití různých doplňků. Na úvodní stránce také vidí svoje úkoly v rámci všech projektů. Nemusí tak do každého projektu zvlášť, aby zjistili, na čem mají ten den pracovat. Další výhodou je taky fixní cenová politika a v placených tarifech možnost přizvat neomezeně uživatelů, aniž by se zvyšovala cena.

Jaký dopad na vás a vaše služby měla pandemie?

Spousta firem přesunula svou agendu ze dne na den na home office. Tím zjistili, že je nutné komunikovat online a mít přehled nad tím, kdo co dělá a v jaké fázi je projekt. Takovým firmám, kterých se pandemie dotkla, jsme nabízeli akce „Záchranný kruh“, kdy jsme rozdávali Freelo na půl roku zdarma. Spousta firem samozřejmě taky ve Freelu skončila vlivem snižování nákladů nebo pozastavení byznysu. Ale naštěstí jsme žádný propad čísel nezaznamenali.

Co by jste doporučili začínajícím podnikatelům, případně lidem, kteří mají pouze nápad na byznys?

Aby se toho nebáli a šli do toho. Ono všechno stejně dopadne úplně jinak.

A také aby si opravdu dali záležet na zacílení na správnou cílovou skupinu?

Určitě. Jak je výše zmíněno, Freelo bylo původně zamýšleno pro Freelancery, což se ukázalo jako slepá ulička. Následně jsme přišli na to, že se hodí spíše menším a středním firmám.

Máte nějaké tipy jak zlepší svůj timemanagement a efektivitu?

To by vydalo na spoustu tipů. Na vlastní článek nebo celý seriál. Ty nejzákladnější věci jsou podle mě:

  1. Omezit vyrušení a pracovat soustředěně.
  2. Plánovat si práci a dělat revize.
  3. Soustředit se na ty nejdůležitější věci, které mají dopad.
  4. Věnovat se vlastní energii a zdraví.

Co je podle vás největší problém týmové komunikace? Čeho se vyvarovat, na co se naopak zaměřit?

Často se dělají věci na honem a neefektivně. Vždy je lepší pracovat promyšleně v klidu, s kvalitním zadáním. Poměrně často se komunikace dělí na spoustu míst/inboxů. Messengery, e-maily, a další aplikace. To dohledávání je pak špatné. Zlaté pravidlo také stručně a jasně. Přečíst si po sobě zadávaný úkol než ho odešlu atd.

Freelo team

Freelo produkuje také svůj vlastní podcast Z Podpalubí. Proč jste se rozhodli vstoupit do tohoto světa?

Jsme v kontaktu s celou řadou zajímavých a skvělých lidí z řad našich uživatelů. Potkáváme se na konferencích, školeních a při jiných příležitostech. Sami jsme fanoušci podcastů, a Karel Dytrych si to na začátku chtěl zkusit. S Freelem to skvěle zapadá, že ukazujeme “podpalubí” těch firem, jak fungují, jak vznikli.

Kde všude si mohou čtenáři poslechnout váš podcast?

Z Podpalubí je k dispozici na Soundcloud, Spotify a Apple Podcasts.

 

Podcast si můžete také pustit přímo u nás na stránce v sekci podcasty.

 

Děkujeme Freelu za poskytnutí rozhovoru a přejeme hodně štěstí do budoucna!

Related post

MámNapad.cz