JAWINNER- žvýkačky zlepšující zdraví a vzhled

 JAWINNER- žvýkačky zlepšující zdraví a vzhled

Přínášíme vám rozhovor s unikátním startupem. Jawinner je producentem žvýkaček, které vám zlepší zdraví i vzhled. Zdá se to až neuveřitelné. Žvýkání bývá někdy označováno dokonce za zlozvyk. Ale to rozhodně neplatí o těchto speciálních žvýkačkách, pokud se tedy nestanete závislými na jejich pozitivních účincích. Nikdy jste o ničem podobném neslyšeli? O projektu, žvýkačce a jejích benefitech se bavíme se zakladatelem Jiřím Plašilem.

Představte nám prosím svůj projekt.

Produkt můžeme zařadit do kategorie speciálních funkčních žvýkaček / zdravotní pomůcky ve formě žvýkačky. Jde o žvýkačku, která díky svým fyzikálním vlastnostem (houževnatost, tvrdost, plasticita) umožňuje výrazně zatěžovat čelistní a žvýkací svaly, a tím je posilovat.

Estetický a zdravotní přínos posilování čelistních a žvýkacích svalů má mnoho pozitivních účinků na lidské zdraví. Ve své podstatě řeší civilizační problém, který souvisí s požíváním převážně měkkých potravin, které minimálně zatěžují čelistní a žvýkací svaly, což způsobuje u dětí špatný růst zubů, viklání, špatný vývoj vnitřní části čelisti.

Hlavní pozornost však bude přitahovat estetický přínos této žvýkačky. Pravidelným používáním této žvýkačky získá uživatel ostřejší obličejové rysy ve spodní části čelisti, což je dle současného trendu krásy velice žádané u mužů i žen.

Dalším získaným vizuálním efektem používáním této žvýkačky je odstranění takzvané ,,druhé brady“, což také uvítá mnoho žen ve středním věku, ale jistě nejen žen. Sekundárním efektem u mnoha uživatelů je také odstranění problému se spánkovou apnoe.

Doplňkovým produktem můžeme nazvat silikonovou čelistní pomůcku vyrobenou ze silikonu (certifikovaného pro použití v dutině ústní). Tato bude vyráběna ve třech stupních tvrdosti (3 stupně odporu) a budou barevně rozlišené (bílá, šedá, černá).

Doplňkovým produktem proto, že rozhodnutí jej vyrobit vzniklo před několika měsíci a bylo logickým vyústěním mnoha faktů.

Jak jste na nápad přišli?

Na projektu pracujeme již dva roky. Nápad nebo idea tohoto projektu vznikala postupně. Jako výrobce speciálních žvýkaček nás v této době začalo oslovovat mnoho společností převážně z Anglie, Francie a USA včetně starup společností, které poptávaly vyvoj a výrobu této žvýkačky. Dnes tyto poptávky můžeme počítat na desítky. Klíčový moment však přišel v okamžiku, kdy nás oslovil nejznáměší průkopník této metody prof. John Mew a následně také přátelé Mike Mewa. 

Jaké je to spolupracovat se světovou kapacitou jako je prof. John Mew? 

Nelze říci, že bychom spolupracovali. John Mew nás oslovil jako výrobce žvýkaček. Pravděpodobně chtěl tomuto projektu přidat na vážnosti. Další komunikace byla skrze blízké přátelé Johna a Mika Mewa. Máme tedy možnost s nimi spokupracovat, jsou k tomu otevření. Pro nás je to tedy možnost, kterou můžeme a nemusíme využít.  

Vidíte nějaký rozdíl v přístupu Američana oproti Evropana, případně Čecha?

Pokud hovoříme o přístupu k tomuto produktu, tak v ČR je toto nové téma. Dalo by se říci, že např. do Německa tento trend teprve přichází a bude pokračovat dále na východ  jako je tomu a bylo u všech novinek. Toto nám alespoň ukazují data z vyhledávačů. 

V jaké fázi se projekt nachází? 

Projekt je nyní ve fázy start-up projektu. Máme na 95% dokončené prototypy obou produktů včetně obalů. Jsme před podáním patentové přihlášky a připravujeme koncept e-shopu a web stránek. V roce 2021 chceme zahájit prodej obou produktů.  

Kdo všechno se na projektu podílí?

Projekt prozatím realizujeme pod záštitou naší společnosti (GP NOVUM).

Jaké jsou hlavní benefity vašich speciálních žvýkaček?

Největší hodnotu pro zákazníka bude možnost získat ostřejší obličejové rysy, což je dle současných trendů velice žádaná estetická změna. Stejně tak pomůže při odstranění tzv. druhé brady. Tohoto efektu může docílit každý. Ve srovnání např. s plastickou operací nebo jinou invazivní metodou si toto může dopřát i zákazník s menšími finančními příjmy. Používání této žvýkačky však bude mít další zdravotní benefitky, které mají vliv na pevnost zubů, náchylnost k vzniku zubního kazu. Další skupinou jsou Apnoici. Toto bude další obrovská cílová skupina, kde však budeme muset více vysvětlit proč tuto žvýkačku používat.  

Komu je JAWINNER určený?

1. Mladí dospělí muži (ve věku 16-28 let), kteří chodí do fitness center, sledují YouTube a používají Instagram. Chtějí více

svalnaté čelisti. Tato skupina je poměrně malá, ale je bezprostředním trhem, který se bude šířit na sociálních médiích (Instagram).

2. To samé pro ženy, ale v menším rozsahu. Tato skupina by rostla více, kdyby si uvědomili, že žvýkání tvrdší žvýkačky jim může pomoci vyhnout se problémům s vizáží a chrápáním. Tato skupina je v tuto chvíli mnohem méně rozvinutá, ale používá sociální média, takže by se měla o produktu dozvědět. Tento trh bude růst snadno.

3. Matky a děti. V současné době je mnoho matek znepokojeno, že jejich děti mají křivé zuby. Tato skupina je potenciálně velká, ale v tuto chvíli je obrovský nedostatek znalostí a bude to vyžadovat mnoho práce.

4. Apnoici. Podle statistik trpí tímto zdravotním problémem 25 procent mužů a 15 procent žen. Chrápání se zhoršuje.

Co bylo na projektu zatím nejtěžší? 

Dnes bych řekl, že každy krok byl o překonaní větší či menší překážky. Pokud bych však měl být konkrétní, tak to bezesporu byl vývoj samotné žvýkačky a hledání vhodných surovin  pro výrobu.    

Zúčastnili jste se soutěže JIHOCZECH, kde jste obsadili krásné 3. místo. Proč jste se rozhodli zúčastnit?

Důvodů bylo určitě více.Podobná soutěž pro nás byla první svého druhu. Jednalo se o test našich schopností, ale i samotného projektu. Tak nějak jsme citili, že to pro nás bude cenná zkušenost, která nás v jakémkoliv výsledku posune kupředu a tedy můžeme jen získat. Což se stalo..   

Co vám soutěž přinesla?

Soutěž nám dala velkou chuť projekt jakýmkoliv způsobem posouvat do dalších fází a kždou jeho část vyladit k dokonalosti. Věříme však, že kompletní přínos této soutěže budeme moci hodnotit až s odstupem času. 

Jaké jsou vaše plány do budoucna?

Samozřejmě pokračovat v tomto projektu a vše zdokonalovat. Pokud tomtu také situace dovolí, tak se určitě účastnit dalších soutěží. Již víme jaké je být třetí, ale také nás zajíma jaké to je být první.  

Co byste doporučili začínajícím podnikatelům?

Nejprve přemýšlejte, jak někomu pomoci vyřešit jeho problém a následně , jak na tom získat prospěch. Ne opačně. 

Následně bych doporučil, aby každý kdo se chystá podnikat svůj projekt připravil, tak jako by chtěl s tímto projektem soutěžit a samozřejmě vyhrát.  

V neposlední řadě si stanovil konečný ( ušlechtilý) cíl a tento rozdělit na kroky, které k tomuto cíli vedou a následně se radovat z každého úspěšně dokončeného kroku, protože cesta bude dlouhá. 

 

Děkujeme za rozhovor a přejeme hodně úspěchů do budoucna.

Články, které by Vás mohli zajímat