M.arter stále pomáhá ženám na rodičovské

 M.arter stále pomáhá ženám na rodičovské

Loni jsme psali o startupu M.arter, dnes se k nim vracíme. Ale už jako k “ostřílenému” projektu, který pomáhá jak ženám, tak i mužům na rodičovské dovolené k profesnímu zdokonalení a nalezení práce.

Před více než rokem jsme o vás psali na našem webu, co se od té doby změnilo?
Spousta věcí. V první řadě se bláznivý nápad zatím bezdětné holky stal skutečností. Ženy i muži na rodičovské dovolené mají opravdový zájem o svůj další růst. Z nápadu, kterému někteří nevěřili, vyrostl projekt a následně organizace, jejímiž vzdělávacími aktivitami prošlo více jak 430 žen plus pár mužů k tomu, a v portfoliu našich lektorů máme kolem sta profesionálů z široké palety oborů. V tuto chvíli fungujeme ve 2 městech (Praha a Brno), ale také online, čímž se nám povedlo mít dopad po celé ČR. Poskytujeme tedy offline i online vzdělávací či rozvojové aktivity.
V naší nabídce stále najdete workshopy, kam mohou přijít účastníci s dětmi, a nemusí řešit hlídání. Dále také mastermind setkání: Byznys během rodičovské v offline podobě. Což jsou pravidelná setkání žen na rodičovské dovolené, které berou toto období jako příležitost ke startu či rozvoji vlastního podnikání nebo posunu v profesní oblasti. Nabízíme bezpečný a podpůrný prostor pro sdílení nápadů, obav, problémů nebo potřeb formou setkání s prvky mastermind skupiny. Či podobné setkání v online podobě, a to s hostem.
Nabízíme i online workshopy a výběrové programy pro restart kariéry, stejně jako pro začínající či pokročilé podnikatelky. Nově je chystáme i pro tzv. freelancery, tzn. ženy i muže, kteří chtějí pracovat na volné noze, jinými slovy sami na sebe. Máme databázi pro práci na part time, s možností home office, s flexibilní pracovní dobou či práce na OSVČ. A v neposlední řadě nabízíme také B2B službu zaměstnavatelům – naše programy na míru, online programy či workshopy jako cílený benefit pro zaměstnance v podobě daňově odpočitatelné položky, která pomáhá tvořit váš Employer branding i CSR aktivitu společnosti.
Také se změnil, spíše rozrostl, náš tým. Jak s láskou říkám „dream team“. Ten teď čítá 11 holek ve 3 městech, z nichž většina je na rodičovské dovolené. To ony dokazují, že rodičovská není brzda, že to jde, když chcete a pár věcí upravíte. To ony nás dovedly k titulu Freedompreneur of the Year 2019 v rámci mezinárodní startupové soutěže Central European Startup Awards, který jsme získaly minulý rok v září.

COO Barbora Hošková a CEO Andrea Bohačíková

V současnosti působíte i v Brně, jakým způsobem tedy rozšiřujete svá působiště? Plánujete další města?
Kdyby nedošlo k propuknutí COVID-19, našli byste nás fyzicky po Praze a Brnu i v dalších dvou městech. Nová města tedy v plánu máme, jen co to situace dovolí. Ale zpět k vaší první otázce. Aby M.arter mohl někde přímo fungovat, je třeba těchto věcí: poptávky od cílové skupiny mající zájem o svůj další růst. Stejně jako nabídky z řad lektorů, kteří věří v naši misi sladit rodinný život s kariérou a kteří investují svůj čas do potenciálu druhých, matek a otců malých dětí. Dále také potřebujeme lokální členy týmu, bez nichž by to zkrátka nešlo. Když se všechno toto sejde, můžeme se opět rozšířit.

Zkuste popsat, v čem jste jedineční pro ženy na rodičovské dovolené.
Jsme tu pro všechny ženy i muže, jež chtějí dál růst stejně jako rostou jejich malí parťáci. Rodičovská dovolená pro ně zkrátka neznamená stopku v kariéře či snad v životě. Můžete si nás představit jako takovou lampičku, kterou si vezmete do ruky, když chcete osvětlit to, co neznáte, naučit se novým věcem, zdokonalit se či zcela změnit svou profesní dráhu. Zaměřujeme se na návrat na pracovní trh. To znamená návrat do stávající, nebo nové pracovní pozice, osobní rozvoj v obecné rovině či začátky a vedení vlastního podnikání. Tím pokrýváme všechny možnosti, které žena či muž po ukončení rodičovské má.
Udržujeme a zvyšujeme cenný lidský kapitál. Vytváříme bezpečné a podpůrné prostředí na míru dle potřeb cílové skupiny. Propojujeme dva světy. Svět profesionálů, a jak by někdo řekl, „maminek malých dětí“. Na první pohled se vám může zdát, že to k sobě nepůjde. Opak je však pravdou. A nejen to – obě strany benefitují. Naši lektoři si posilují svou osobní značku v případě freelancerů či CSR nebo Employer branding v případě firem. Účastnice vzdělávacích či rozvojových aktivit si zase udržují nebo zvyšují své know-how. Fungování tohoto modelu ukazuje i fakt, že jsme unikátní v návštěvnosti našich workshopů a setkání narostly o 250 % za rok. A do portfolia odborníků jsme získaly kolem 100 profíků.
Naší další unikátností je možnost zapojení samotných žen na rodičovské jako lektorek workshopů. Což podporuje jejich sebedůvěru, ukazuje skrytý potenciál cílové skupiny a dokazuje naše heslo, že rodičovská není brzda, když to nechcete.

Jakým způsobem se vám rozšiřuje klientela?
Jestli se ptáte, jakou máme akviziční strategii a kde získáváme své zákazníky, tak nevyužíváme žádnou placenou reklamu na sociálních sítích. Jsme však aktivní na sociální síti Facebook, Instagram i LinkedIn. Máme mediálního partnera a síť dalších partnerů, kteří s námi souzní a nebojí se to říci světu. Naši lektoři stejně jako účastníci workshopů, setkání či programů jsou sami šiřiteli naší mise. Pravidelně zasíláme newsletter, jenž aktuálně vylepšujeme. Píšeme vlastní blog s články na různá zajímavá a hlavně přínosná témata.

Většina žen na rodičovské hledá přivýdělek, jakou mají šanci, že jej najdou díky vám?
Vzdělávací i rozvojové workshopy či programy stavíme tak, aby přinášely praktické know-how od těch nejlepších z oboru. Toto nově nabyté know-how mohou účastníci ihned aplikovat, a tím se lépe adaptovat na trhu práce.
Během krize propuknutí COVID-19 jsme také založily databázi rodičů malých dětí, kteří vinou této situace přišli o zaměstnání nebo ho nově hledají, aby zajistili příjmy do rodinného rozpočtu. Přes databázi je propojujeme s partnery hledajícími někoho na part time, s možností home office, flexibilní pracovní dobou či práci na OSVČ. To jsou totiž podmínky potřebné pro naši cílovou skupinu vzhledem k péči o děti.
Dále se jedná o jedinečnou databázi v republice. Díky tomu, že sami vzděláváme, můžeme u zájemců, kteří prošli našimi vzdělávacími aktivitami, garantovat minimální úroveň určitých znalostí či dovednosti. Což je výhodné pro zaměstnavatele i samotné uchazeče.

Jste schopna odhadnout, čemu vděčíte za to, že pořád úspěšně fungujete?
Zajímavá otázka. Děkuji za ni. Řekla bych, že kouzlo M.arter je právě v propojení zmiňovaných dvou světů: profesionálů a rodičů malých dětí a v tom, že každý něco dostává. Navíc jsme do tohoto ekosystému pustily i muže a nenechaly to pouze ženskou záležitostí, jelikož se naše téma týká všech. Dále v samotném týmu, který věří v to, co dělá, a dost často to dělá i sám pro sebe. V neustálém učení se, práci na sobě a hledání věcí, které bychom jako jednotlivci, ale hlavně jako celek mohly dělat lépe a díky tomu mít i větší dopad. V neposlední řadě v tom, že řešíme relevantní problémy, které máme podložené daty, díky čemuž umíme lépe oslovit svou cílovou skupinu i vytvářet nové produkty.

Foto: Tomáš Branda

Články, které by Vás mohli zajímat