Mají papírové vizitky své místo i v online světě?

 Mají papírové vizitky své místo i v online světě?

V dnešní době moderních technologií a online světa a podnikání by se dalo říct, že papírová vizitka už není zapotřebí. Opak je však pravdou. Vizitka totiž neslouží jen k rychlému předání kontaktu, ale také k naší sebeprezentaci. Proč tedy mají vizitky stále své místo ve světě podnikání, a to i toho online?

Předání kontaktu

Dříve by prvotníl význam vizitek jasný. Rychlé předání kontaktu bez nutnosti hledání papíru a tužky po kapsách či v tašce. S příchodem a především stále větším rozvojem moderních technologií už vizitky tento význam stále více postrádají. Kontakt si můžeme nadiktovat do telefonu nebo si přímo poslat naši online vizitku.

Na rozdíl od té papírové má navíc značné množství výhod. Nemusíte kontrolovat, jestli jich u sebe máte dostatek, a také máte jakousi alespoň malou jistotu, že ten, jemuž ji posíláte, ji jen tak nezašantročí, omylem nevyhodí či nevypere i s kalhotami v pračce.

Stále jsou však lidé, kteří s moderními technologiemi nejsou příliš velcí kamarádi. Ostatně proto si také najímají na tyto věci nás specialisty, že. A pokud takový specialista nemá jak tomuto člověku poskytnout svůj kontakt, než jen posláním online vizitky nebo načmáráním na kousek papíru, může to pro nás znamenat ztrátu potenciálního klienta. Dalším úskalím jsou právě ony samotné technologie. Například vybitý mobil, zapomenutý doma či ponechaný v autě v domnění, že ho nebudeme potřebovat.

Ve všech výše zmíněných případech je pak více než vhodné mít po ruce designový vizitkář, který už sám o sobě naznačuje jistou úroveň profesionality. A když z něj vyndáte stylově vytvořenou vizitku, předáte tím nejen kontakt na sebe, ale rovnou i předvedete svůj styl. Váš potenciální klient si tak uchová nejen kontakt na vás, ale i jistý obrázek o vás a o vaší možné práci.

Sami si ji můžete vytvořit a objednat například na https://justprint.cz/vizitka.

Vizitka jako sebeprezentace

Jak už jsme zmínili, vizitkou nepředáváte jen své kontaktní údaje, ale především sami sebe prezentujete. Věnujte proto její tvorbě dostatek času a energie. Stejně, jako neodfláknete svůj web nebo e-mail s nabídkou potenciálnímu váženému klientovi, nesmíte to udělat ani s vizitkou.

Zaměřte se nejen na obsah, ale také na vzhled vizitky. Pohrajte si s fonty písem, barvami pozadí, ale i samotným tvarem vizitky. Nezapomeňte také vybrat vhodnou povrchovou úpravu a dostatečnou gramáž vizitkového papíru. Pozor ale! Stejně jako všude jinde, i tady platí, že méně je někdy více. Nesmíte to s kombinacemi přehnat. Ani s kombinacemi barev, ani fontů a stylů písma. Vizitka musí být příjemná a čitelná na první dobrou. Je také dobré, když díky designu váš potenciální klient hned pozná, čí vizitku má v ruce, čím se zabýváte a s čím se tedy na vás může obrátit.

Co se týká obsahu, rozhodně by na vizitce mělo být nejen jméno firmy, ale především jméno vaše. Lidé neradí jednají s bezejmenným kontaktem. Dále uveďte také váš telefon, e-mail a webové stránky. Na vizitku, například z druhé strany, můžete nechat natisknout také vaše motto nebo oblíbený citát, který vaši práci vystihuje.

Články, které by Vás mohli zajímat

MámNapad.cz