Persoo – chytré vyhledávání pro váš web

 Persoo – chytré vyhledávání pro váš web

V tomto článku se blíže podíváme na společnost Persoo, která na trhu funguje už od roku 2013. V té době byla jedna z prvních, která se v ČR začala zabývat personalizací. O tomto projektu, který pomáhá e-shopům zvýšit obrat, jsme si povídali s jeho CEO a spoluzakladatelem, Pavlem Pinkasem.

A měli bychom začít s představením společnosti tak, jak ji vnímá Pavel: “Běžní uživatelé jsou zvyklí na inteligentní vyhledávače, jako je Google. Tedy takové, které si dokáží poradit s překlepy, skloňováním či synonymy a skoro vždycky správně odhadnou, co vlastně hledáte. A navíc k tomu nabízí personalizované výsledky. Stejnou úroveň pak očekávají i u e-shopů/webů, ty ale v těchto funkcionalitách často pokulhávají a hledání na nich neprobíhá zdaleka tak hladce. Na zlepšení této situace jsme tady my.” V současné době Persoo využívají zákazníci jako Dr. Max, O2, Super ZOO, Mountfield, Komerční banka, Nespresso a mnohé další.

S myšlenkou založení Persoo přišel Jakub Černý, který v minulosti pracoval na vyhledávání pro Seznam.cz. Nápad představil právě Pavlovi a spolu pak vdechli život této společnosti. První roky fungování byly zaměřené pouze na vývoj. “Aktuálně máme na produktu odpracováno více než 75 000 hodin. Začátky byly krušné, ale jakmile se nám povedlo získat první velké zákazníky, začalo se to pomalu nabalovat a firma začala růst. Díky tomu jsme mohli posílit tým a celý proces urychlit. Nyní máme zákazníky v devíti zemích Evropy a chceme růst dále.”

Od doby vzniku došlo v lidské společnosti i na poli podnikání k velkým změnám. E-commerce trh je každým rokem větší a zákazníci již personalizaci standardně řeší. Lidé, potažmo zákazníci, jsou zvyklí, že si vše najdou na Googlu, a to stejné očekávají i na webu. A proto šlo Persoo tímto směrem. Jak nám bylo řečeno, “vyhledávání na e-shopech je velmi využívané a podílí se standardně z 20 – 50 % na celkovém obratu. Pokud zákazník na takovém e-shopu nenajde, co hledal, jednoduše odejde ke konkurenci. Proto je velmi důležité mít kvalitní a nejlépe i personalizované vyhledávání. Díky tomu zákazník nakoupí, bude spokojený a e-shop vydělá více peněz. Důležitost vyhledávání si již uvědomili nejen v e-commerce, ale i v digital segmentu. Proto využívá naše vyhledávání třeba ČEZ, UniCredit Bank nebo Creditas.”

A mnohé z vás zajímá cena za toto řešení. Bližší nacenění se samozřejmě dozvíte, když pracovníky Persoo oslovíte a seznámíte je s vaším podnikáním. Pro stručnou představu stačí, že začíná od nižších desítek tisíc za měsíc.

A na samotný závěr novinky…” Loni byla pro zákazníky spuštěna nová a vylepšená analytika, díky níž mohou více do hloubky pochopit chování zákazníků na webu. Letos bude spuštěna nová komponenta pro našeptávač i výsledky hledání, což ještě více urychlí samotnou implementaci.” Takže se máme na co těšit a aspoň vidíte, že s Persoo určitě neprohloupíte, spíše si zvýšíte obrat a váš byznys poroste.

Foto: archiv Persoo

Články, které by Vás mohli zajímat

MámNapad.cz