Seneb – čistě rostlinná chuť

 Seneb – čistě rostlinná chuť

Zakladatelé Seneb – Tomáš Starý (tmavší vlasy), Tomáš Novák (světlejší vlasy)

Unikátní pomazánky z rostlinných surovin bez přidaných látek, cukru apod. Pojďte je vyzkoušet s námi. Více o nich a svém podnikání nám řeknou dva zakladatelé, Tomáš Starý (TS)a Tomáš Novák (TN), kteří se v odpovědích střídali.

Jak jste přišli k názvu podniku?
TS: Když jsme hledali název pro firmu, měli jsme několik nápadů a zrovna Seneb jsem našel v jednom článku v časopise. Seneb je egyptský výraz ve smyslu „být zdravý“, „cítit se dobře“. Líbilo se mi, že je to výraz s hlubším významem, a když byla volná česká doméně Seneb.cz, bylo rozhodnuto.

Zaměřujete se na expedici vašich pomazánek jen v Česku, nebo i za hranicemi?
TS: Prodáváme především v Česku. V gurmánských speciálkách, pekárnách, zdravých výživách, eshopech a online supermarketech, jako je rohlík.cz. Od minulého roku spolupracujeme s jedním eshopem na Slovensku, který se zaměřuje na prodej luxusních delikates a na podzim tohoto roku chystáme na Slovensko větší expanzi do kamenných prodejen či supermarketů. Další země nás snad čekají v následujících letech.

V čem jsou vaše pomazánky jiné, čím by měly zákazníka nalákat ke koupi?
Každý náš produkt splňuje standard, který nazýváme „čistě rostlinná chuť“. Tím chceme říct, že naše produkty jsou pouze z rostlinných surovin, které kombinujeme unikátními způsoby tak, aby v pomazánkách byly jasně patrné (v řepové pomazánce má být jasně patrná řepa), ale zároveň aby pomazánka zákazníka překvapovala unikátní kombinací. Často se nám stává, že zákazník například nemá rád celer, ale po ochutnání celerové s mandlemi a pomerančovou šťávou si právě tuto koupí, protože je překvapen, že celer může takto chutnat.
Čistě rostlinná chuť znamená i složení, které neobsahuje lepek, laktózu, sóju či přidaný cukr a je vhodné pro osoby s různými omezeními nebo preferencemi, jako jsou celiaci, vegani, vegetariáni. Úspěch ale máme hlavně mezi lidmi, kteří si chtějí pochutnat na něčem neobvyklém nebo kteří chtějí svým hostům přichystat netradiční pohoštění.

Jak vymýšlíte nové příchutě?
TS: Příchutě dáváme dohromady společně i s našimi manželkami. Například kombinace čočky se sušenou švestkou je rodinný recept, který jsme si do Senebu vypůjčili. A zrovna čočková je jedna z nejoblíbenějších kvůli chuti připomínající luxusní paštiky.
TN: Základní inspiraci čerpám ze svých kuchařských zkušeností, nápad se rodí většinou společně, technologická realizace už je spíše na mě. Potom společně ochutnáváme a dolaďujeme chuť, konzistenci a složení i s ohledem na kvalitní výživové hodnoty.

Loni jste získali 1.místo na Vysočině v T-Mobile Rozjezdech. Co se od té doby změnilo?
TS: Díky soutěži jsme získali větší popularitu a povědomí mezi zákazníky a distributory, což je pro nás velice důležité. Díky tomu se můžeme rozšiřovat do dalších prodejen, a můžeme tak být zákazníkovi blíže. Úplnou novinkou je pro nás zakázkový vývoj pro privátní značky, kdy partnerům dokážeme vyvinout a vyrábět produkty dle jejich specifikace, a to velice rychle od zadání.

Jak dlouho už jste podnikali, když jste se zapojili do T-Mobile Rozjezdů? Jak probíhala vaše účast a měli jste během ní nějakou podporu?
TS:  Soutěž má obvykle 2 kola – regionální, ze kterých vzejdou regionální vítězové, a pak celorepublikovou, kde se vyhlašuje celkový vítěz. Vzhledem ke covidové situaci v roce 2020 byla regiolnání kola přesunuta do online prostoru. Celorepublikové kolo už naštěstí mohlo probíhat prezenčně i s vyhlášením všech vítězů. Následně se ještě hlasovalo o cenu veřejnosti, kde jsme nakonec obsadili druhé místo mezi všemi účastníky.
Firmu jsme založili 1. 1. 2020 a hned za pár týdnů jsme museli podat do soutěže přihlášku. Založení firmy považujeme za velký milník, ale určitě to nebyl začátek. Nápady na naše produkty vznikly už několik let předtím. Než jsme se rozhodli založit firmu, objížděli jsme s nimi lokální trhy i ty větší jako Apetit piknik, postupně vznikala síť odběratelů z řad menších obchodů a postupně se začali objevovat i větší distributoři. Rozhodně to tedy nebylo přes noc. Nové značky v potravinářství si musí svoje místo najít a vybojovat. Postupně jsme přicházeli na to, jak pomazánky vylepšovat. Například zásadním krokem bylo technologické vylepšení výroby směrem ke skladování za pokojové teploty a zvýšení trvanlivosti na 1 rok z původních 14 dnů z našich začátků.
TN:  V průběhu jsme měli velkou podporu v našem kamarádovi a aktuálním řediteli obchodu Senebu Petru Liškovi, který vyhrál regionální kolo Rozjezdů v roce 2019, za což mu tímto děkujeme.

Foto: archiv Seneb

Recenze:

+: výrazná barva zeleniny

+: chuť dané zeleniny opravdu vynikne

+: zajímavé kombinace

: rychlá spotřeba skleničky

Články, které by Vás mohli zajímat