Contributr automatizuje prodej fotografií

Michal Doubek, fotobankéř a programátor v jedné osobě, přišel s nápadem pro fotografy. Každý si rád ušetří čas, ale ne vždy to je jednoduché, ještě když na všem pracuje jenom jeden člověk.

O čem váš projekt je?
Jako fotobankéř – fotograf, který prodává fotky na online tržištích jako třeba shutterstock.com – jsem musel ručně dělat věci, které by v pohodě zvládnul stroj. To znamenalo vyplnit ke každé jedné fotce klíčová slova, kategorie a popisek. To zabralo dost času, a proto jsem si vytvořil aplikaci, která umí vygenerovat klíčová slova a přiřadit kategorie k fotkám automaticky pomocí umělé inteligence. Kromě toho umí moje fotky rozeslat na všechny fotobanky jedním kliknutím a tím maximalizovat zisky. Každý fotograf tak může ušetřit desítky hodin času a vydělat víc peněz.

Kdo všechno patří do vašeho týmu?
Aplikaci jsem vyvíjel sám a momentálně stále vyvíjím. Zatím to tak ještě nějakou dobu bude, ale do budoucna myslím a doufám, že se můj tým o pár lidí rozroste.

Jakým způsobem jste na takový nápad přišel?
Přišel jsem na to tím nejjednodušším způsobem. Sám jsem jako fotobankéř cítit potřebu si zjednodušit práci a ušetřit čas. A protože jsem taky programátor, přišel jsem s řešením. Nějakou dobu to trvalo, ten nápad nepřišel z čista jasna. Vyplynulo to postupně. Vlastně úplně první krok byl, když jsem si napsal skript, který za mě generoval pomocí umělé inteligence klíčová slova k mým fotkám. To bylo první reálné řešení, se kterým jsem přišel. A potom jsem začal budovat celou aplikaci i s dalšími funkcemi.

Co bylo při přípravě projektu nejtěžší?
Když jsem začal programovat, neměl jsem ještě tolik zkušeností. Contributr.io je ale hodně komplexní projekt. Je tam spousta složitých algoritmů. Dostal jsem se ale v práci v minulé firmě k mnohem komplexnějšímu informačnímu systému a díky tomu jsem získal know how, které jsem potom zužitkoval při práci na Contributr.io. Nejtěžší to bylo po technické stránce. Byla to výzva.

Co byste doporučil ostatním, pokud chtějí realizovat svůj nápad?
Určitě byste do toho měli jít. Podle mě je nejlepší začít nějakou soutěží podobnou T-Mobile Rozjezdům. V Česku je jich plno. Další možností jsou inovační centra. Tam se můžete přihlásit do inkubátoru a získáte skrze ně cenné kontakty, bez kterých se v podnikání neobejdete.

Na čem pracujete teď?
Teď pracuju na Contributr.io. Je tam práce ještě na několik let. Zatím je to můj hlavní projekt a neplánuji nic dalšího.

Děkujeme za rozhovor a přejeme mnoho úspěchů.

Foto: Lucie Korečková