Fox Games podporuje tvořivost ve školách

Jak pomoci učitelům, jak zaujmout žáky, jak vnést do vyučování praktickou stránku věci? To jsou palčivé otázky českého školství. Vyřešit tyto otázky se snaží vystudovaný učitel, což je ta nejlepší možnost, protože do toho vidí. Více se dozvíte v rozhovoru s Petrem Liškou.

O čem váš projekt je?
Náš projekt vznikl za jediným účelem, a to vrátit do českých škol názornost, praktičnost a především radost z učení. A to jak na straně žáků, tak učitelů. Proto tvoříme a přivádíme na trh originální deskové hry, které jsou využívány především na základních a středních školách jako didaktické pomůcky. Primárně vyvíjíme hry s tematikou ekonomické či finanční gramotnosti, ale na základě poptávky se nejspíš brzy vrhneme i do dalších témat. Na vývoji her spolupracujeme s odborníky na oblast vzdělávání a s experty na danou problematiku. Hry jsou „šité na míru“ učitelům a vycházejí z jejich požadavků na didaktické pomůcky.

Kdo všechno patří do vašeho týmu?
V týmu jsem v současnou chvíli sám, ale externě spolupracuji s týmem grafiků, testerů her a také s pedagogy a odborníky z praxe.

Jakým způsobem jste na takový nápad přišli?
Když jsem studoval na učitele a chodil po praxích, tak mě štvalo, že žáci nemají o nic zájem a jen velmi obtížně je lze zaujmout. Proto jsem se začal více zajímat o aktivizující metody ve výuce. Nejvíce mě zaujalo využití her, a tak jsem v rámci diplomové práce vymyslel deskovou hru na podporu podnikavosti a finanční gramotnosti. No a v rámci testování se ukázalo, že o hru je ze strany učitelů zájem. Proto jsem se rozhodl založit firmu Fox Games a začal se zabývat vývojem deskových her.

Co bylo při přípravě projektu nejtěžší?
Nejtěžší byly, jsou a budou dvě věci. První je ten souboj s vlastní hlavou. Ta vám často říká, abyste to nechali plavat, že se to nemůže povést, nemá to budoucnost, nebude to nikoho zajímat a „bla bla bla“… Takže naučit se „odstranit“ takové myšlenky z hlavy je myslím základní předpoklad úspěchu. Pokud tohle člověk dokáže, má dle mého názoru víc než z poloviny vyhráno. A druhou věcí bylo vyrovnat se s neúspěchem, který ten proces provází. Přijmout, že pády a chyby jsou součástí procesu a bez nich to zkrátka nejde. Neznám nikoho, kdo by byl úspěšný a přitom neudělal žádnou chybu. Takže vyrovnat se s těmi „fuckupy“ je také těžké.

Co byste doporučili ostatním, pokud chtějí realizovat svůj nápad?
Nečekejte. Pokud máte nápad a myslíte si, že by to mohlo fungovat, tak máte jen jedinou možnost, jak to ověřit. Jít a zkusit to. Spousta lidí pořád přemýšlí a nikdy nezačnou. Bojí se, jestli je správná doba, co na to rodina, kamarádi, známí… Pokud svému nápadu věříte, zavřete oči a skočte. Pokud to zkusíte, máte dvě možnosti – buď to vyjde, anebo nevyjde. Máte tedy 50% šanci na úspěch. Pokud to nezkusíte, pak máte 100% jistotu, že to nevyjde.

Na čem pracujete teď?
V první řadě se zaměřujeme na budování značky. Potřebujeme, aby o nás vědělo více škol, takže připravujeme kurzy pro učitele, vyjednáváme o partnerstvích na akcích, které jsou zaměřeny na učitele. Druhou hlavní činností je vývoj nových her.

Děkujeme za rozhovor a přejeme mnoho úspěchů.

Foto: Tomáš Havel