Nápady na podnikání 15: Bezobalová kosmetika a chytrý marketing

Potřebujete inspiraci pro vaše podnikání? V dnešních nápadech se podíváme na marketingový software a pomoc určenou pro ekologii a handicap.

Šetříme přírodu bez obalů

Všichni víme, že plastové obaly, do kterých jsou baleny různé produkty, jsou velkým problémem znečišťujícím přírodu. Kosmetická společnost Lush o tomto problému ví a začala se zaměřovat na výrobu „nahých“ produktů, tedy bez obalu. Lush provozuje první kompletně bezobalové obchody na světě v Miláně a v Berlíně. Tedy 100 % jejich sortimentu je bezobalu. Společnost navíc vytvořila mobilní aplikaci, která nám sdělí informace o složení, jež jsou vždy napsány právě na obalu. Kompletní složení včetně barevného odlišení (zeleně jsou označeny přírodní složky a černě bezpečná syntetika) jsou i na webových stránkách Lush.

Pomoc pro zrakově postižené

Už před čtyřmi lety společnost OrCam přišla se sluchovým zařízením, které se upevní na brýle pro zrakově postižené a převádí vizuální objekty do sluchového vjemu. Nyní ale přišla s vylepšením, takže chytrá věcička je bezdrátová, mnohem menší a zcela samostatná. Disponuje 15 jazyky a stojí 3500 USD. Umožňuje číst jak obrazovky počítače, jakékoliv texty, tak i čárové kódy pro rozpoznání zboží v obchodě.

Ať žije marketing!

Softwarové zařízení Aiden pomáhá obchodním společnostem zefektivnit jejich marketingové kampaně tak, že na základě analýzy vytváří vhodné návrhy, případně varuje před chybami. Software byl postaven stejnými odborníky, kteří optimalizovali kampaně pro světoznámé společnosti jako Amazon či Ubisoft, a experty zabývajícími se Siri od Applu.