Představujeme Qerko: Platební aplikaci pro restaurace

Všichni si určitě rádi usnadníme a zrychlíme placení v restauracích. S tím může pomoci aplikace Qerko. O tom, jak funguje, jak vznikla, a o mnohém dalším jsme si popovídali s jedním ze zakladatelů, Lukášem Kovačem.

O čem váš projekt je?
Naší snahou je zrychlit a usnadnit placení v restauracích. Všichni známe situaci, kdy čekáme dlouhé minuty na placení nebo musíme nepohodlně rozpočítávat účet ve frontě u kasy. Aplikace Qerko proces placení usnadní a zrychlí z 10 minut na 10 vteřin. Celé to funguje velmi jednoduše. Zákazník naskenuje QR kód ze stolu v restauraci a okamžitě v aplikaci vidí vše, co si objednal. Vybere, zda platí celý účet, nebo jen část, a potvrdí platbu. To je vše, platba se strhne z platební karty zákazníka a obsluha okamžitě vidí informaci o platbě v pokladním systému. Účtenku přeposíláme zákazníkovi na jeho e-mail, čili řešení je zároveň ekologické.

Kdo všechno patřil do vašeho týmu?
Za aplikací Qerko stojí pětičlenný tým: Lukáš Kovač, Markéta Smutná, Miloslav Mrvík, Roman Kantor a Jan Dorazil. Aktuálně se však tým Qerka rozrůstá o další členy, především v oblasti obchodu.

Jakým způsobem jste na takový nápad přišli?
Vše mě napadlo ve chvíli, kdy jsem chtěl v restauraci platit zvlášť. Musel jsem jít rozpočítat účet ke kase, čekat tam ve frontě a navíc jsem překážel obsluze, která kolem nosila talíře. Bylo to nepříjemné jak pro mě, tak pro obsluhu, která rozpočítávala účty, nestíhala obsluhovat a placení trvalo dlouhé minuty. Říkal jsem si, že tohle se dá určitě změnit.

Co bylo při přípravě projektu nejtěžší?
Vždy je nejtěžší začít, rozhoupat se. Pak už se věci dějí. Dal jsem dohromady tým schopných lidí, kteří mi pomohli myšlenku zrealizovat. Náročné bylo například navrhnout funkční API, na které se pokladní systémy napojí, a dohodnout se s nimi na implementaci. Spousta výzev nás ještě čeká.

Co byste doporučili ostatním, pokud chtějí realizovat svůj nápad?
V první chvíli je potřeba si validovat myšlenku. Dřív, než se začne cokoliv programovat, je dobré vědět, že to lidem dává smysl, a mít rozmyšlenou strategii, jak budete chtít produkt na trh dostat. Je dobré naslouchat lidem v byznysu, přesto příliš neuhnout z vize, kterou máte.

Na čem pracujete teď?
Do aplikace chystáme přidat další platební možnosti: elektronické stravenky, Twisto, Apple Pay a Google Pay. Zároveň pracujeme na chytrém věrnostním programu, který pomůže restauracím budovat vztahy s jejich zákazníky.

Děkujeme za rozhovor a přejeme mnoho úspěchů.

Foto: It Is Paid, s.r.o.; Ateliér Rafael