Startup Mavimi podporuje zkrácené pracovní úvazky

Nový inzertní portál na trhu, který však funguje jinak než ty, které znáte. O jeho výhodách a fungování se dozvíte v následujícím rozhovoru, ve kterém na otázky odpovídala Veronika Jílková.

O čem váš projekt je?
Náš projekt je především o flexibilitě. Mavimi jsme spustili 7. 6. 2017 a zaměřovali jsme se na propojení žen s dětmi se zaměstnavateli. V době s velmi nízkou nezaměstnaností, kdy se zaměstnavatelům často nedaří obsazovat pracovní pozice, jsme identifikovali skupinu žen s dětmi jako tu, která je motivovaná pro práci (nechce ztratit kontakt s pracovním trhem, vypadnout z pracovního procesu na tak dlouhou dobu atd.) a zároveň je kvalifikovaná (zaměstnavatelé je nemusí zaučovat tak dlouho, jelikož často mají letité zkušeností). Tato skupina však potřebuje flexibilní, zkrácený úvazek, aby mohla skloubit péči o domácnost i práci. Zájem ze strany maminek jsme si ověřili, k dnešnímu dni máme cca 20 000 registrovaných žen. První půlrok bylo Mavimi spuštěno pouze pro ženy s dětmi, jelikož jsme potřebovali alespoň pár tisíc uživatelek, aby zaměstnavatelé mohli mezi uchazečkami vyhledávat. Pro zaměstnavatele bylo Mavimi spuštěno v prosinci roku 2017 a po dobu cca 5 měsíců bylo zcela zdarma pro firmy. V dubnu 2018 jsme spustili placenou verzi pro firmy (ženy s dětmi neplatí nic v žádné fázi).

Jaký máte s portálem plán?

Od počátku bylo naším cílem stát se jedničkou na trhu v oblasti zprostředkování flexibilních úvazků a od počátku jsme mysleli i na ostatní skupiny, pro které je flexibilita důležitá – studenti a lidé 50+. Pro ty budeme portál spouštět v nejbližších týdnech. Zaměstnavatelům se tak rozšíří okruh kandidátů, mezi kterými mohou hledat.

Kdo všechno patří do vašeho týmu?
Náš tým je aktuálně tvořen sedmi lidmi (z toho 2 ženy s dětmi). Fungujeme flexibilně – pouze tři chodíme pravidelně do kanceláře, zbytek pracuje remote, tedy vzdálenou formou.

Jakým způsobem jste na takový nápad přišli?
Nápad vznikl především z osobní zkušenosti jednoho ze zakladatelů, Ivana Černohorského, který měl se zaměstnáváním žen s dětmi jen ty nejlepší zkušenosti a zároveň velmi zblízka pozoroval aktuální situaci na trhu práce, dlouhá léta se věnoval headhuntingu.

Co bylo při přípravě projektu nejtěžší?
Já bych řekla, že především najít správný business model. Hodně věcí jsme testovali v reálném čase, náš nápad jsme realizovali a vyhodnocovali, zda splnil očekávání. Každopádně nad business modelem jsme přemýšleli hodně dlouho, několikrát ho i změnili. Zároveň neustále řešíme, jakým způsobem se dostat více do povědomí firem.

Co byste doporučili ostatním, pokud chtějí realizovat svůj nápad?
Ať ho realizují! Hlavně aby byli ve svých aktivitách trpěliví, průběžně vše vyhodnocovali a neuzavírali se do bubliny, ale naslouchali okolí.

Na čem pracujete teď?
Aktuálně pracujeme na rozšíření Mavimi o další již zmiňované skupiny studenty a lidi nad 50 let.

Děkujeme za rozhovor a přejeme mnoho úspěchů.

Foto: Archiv Mavimi