Na Innovation Campu se utkaly týmy z čelé ČR

 Na Innovation Campu se utkaly týmy z čelé ČR

Vymyslet realizovatelný projekt, kolektivně rozvinout a prosadit inovativní nápad a úspěšně ho obhájit před odborníky. To a mnohem víc si mohlo v praxi vyzkoušet 69 studentů z 11 středních škol z celé ČR v rámci 2. ročníku speciální soutěže JA Innovation Camp MetLife 2016. V unikátním dvoudenním klání studentských projektových týmů, jež proběhlo 7. a 8. června 2016 v Průhonicích u Prahy, zvítězil tým, který propojil propagaci testů finanční gramotnosti pro mladé s podporou charitativních projektů. Akci zorganizovaly pojišťovna MetLife a nezisková vzdělávací organizace JA Czech.

Innovation Camp dal stejně jako vloni studentům možnost řešit reálný problém ze sféry byznysu, který jim zadal generální partner soutěže, pojišťovna MetLife. „Jedenáct týmů po šesti studentech spolupracovalo pod vedením mentorů z řad zaměstnanců MetLife a zpracovalo návrhy, jak nejlépe propagovat novou aplikaci Snoopyho testovárna, která testuje úroveň finanční gramotnosti. Tyto projekty měly být realizovatelné a konkurenceschopné. Studenti tak měli možnost si vyzkoušet týmovou spolupráci a rozvinout kreativní a inovativní myšlení,“ popisuje Josef Müller, výkonný ředitel organizace JA Czech.

Studenti předvedli skutečně velké nasazení i nevšední nápady. Porotu nejvíce zaujal návrh prezentovaný studenty ze škol v Praze, Táboře, Opavě a Jičíně, který spojil propagaci aplikace s možností získat za úspěšné otestování body. Ty by bylo možné symbolicky přeměnit na peníze, které budou věnovány vybrané charitativní organizaci. „Studenti prokázali opravdu velké kreativní schopnosti i praktický pohled na zadaný problém a připravili velmi zajímavý a profesionálně prezentovaný projekt,“ chválí vítěze soutěže Innovation Camp Iva Musilová, předsedkyně poroty a marketingová manažerka pojišťovny MetLife. Jako odměnu za vítězství získal každý člen týmu velkého plyšového Snoopyho i další ceny. Ale především možnost stínovat top manažery MetLife – strávit celý pracovní den po jejich boku a vyzkoušet si, jak to ve světě velkých společností chodí.

Klání nejnadanějších studentů
Členové poroty, složené z profesionálů na vzdělávání, komunikaci (marketing, PR a reklamu) a produktové pojišťovnictví, se shodují, že všechny projekty měly vysokou úroveň a bylo velmi obtížné vybrat vítěze. Hodnocen byl nápad, kreativita a originalita řešení, úroveň prezentace i realizovatelnost projektu, ale také týmová spolupráce a nasazení. Mezi zajímavé návrhy patřily například projekt #Nebuď negramotný nebo nápad na propagaci finanční gramotnosti prostřednictvím online hry Zastav zombie apokalypsu, odkazující na zombie finanční negramotnosti. Své nejnadanější studenty do klání vyslalo 11 středních škol. Účastníci byli náhodným losem rozděleni do týmů, jejichž součástí byl vždy jeden člen JA Alumni a jeden zaměstnanec pojišťovny MetLife v roli mentora. Studenti tak mohli čerpat inspiraci a zkušenosti od sebe navzájem i od zkušených profesionálů.

„Je zřejmé, že účastníci soutěže oceňují možnost prověřit v praxi své znalosti a vyzkoušet si řešení reálné obchodní otázky. Je to příležitost získat praktické zkušenosti a rozvinout užitečné dovednosti, které zaměstnavatelé vyžadují, ale absolventům často chybí,“ upozorňuje Iva Musilová. A právě to je smyslem soutěže Innovation Camp. Na rozdíl od 1. ročníku byl tentokrát camp dvoudenní a kromě soutěže nabídl studentům další aktivity, které podporují schopnost spolupráce v týmu, kreativního myšlení a improvizace. To se soutěžícím hodilo také při prezentaci jejich projektů. „Je to úplně šílené, protože jsme si nevěřili, že bychom v takové konkurenci mohli obstát. Je to obrovské překvapení. Možná jsme uspěli proto, že jsme dokázali skvěle spolupracovat a zapojit všechny členy týmu. Protože jsme se na začátku vůbec neznali, byla to pro nás obrovská zkušenost, stejně jako celý pobyt na Innovation Campu,“ svěřila se členka vítězného týmu, Tereza Tkáčová ze Slezského gymnázia Opava.

Zdroj: TZ MetLife

Články, které by Vás mohli zajímat

Zanechte odpověď