Jak lze využít internet ve svůj prospěch i v méně tradičním odvětví

Bez internetu si dnes už nedokážeme svůj život představit. Postupně proniká do všech oblastí našeho života a mění způsoby našeho chování a nakupování. V současné době představuje v České republice online prodej asi 8 % všech maloobchodních prodejů. E-commerce proniká i do odvětví, ve kterých bychom ho nečekali. A přesně toho jsme se rozhodli využít ve svůj prospěch při zakládání naší firmy – online klenotnicví Eppi.


Když jsme před pěti lety začínali, řada lidí se podivovala nad tím, že chceme prodávat šperky online. Vždyť se jedná o takovou drahou a speciální věc, tu bychom si jinde než v kamenném obchodě nekoupili! A i dnes se stále setkáváme s názorem, jestli je prodej, respektive nákup šperků na internetu bezpečný. Ano, pokud to děláte správně. Přesvědčit lidi o tom, že nakupování šperků z pohodlí domova je nejen bezpečné, ale hlavně také výhodné, bylo na začátku jedním z našich cílů. Chtěli jsme ukázat, že to jde i jinak. A že to navíc může zákazníkům přinést mnoho benefitů.
Prvním z nich je určitě pohodlnost nákupu. Právě proto, že se v případě nákupu šperku jedná o větší investici, chceme si vše v klidu promyslet. A k tomu je prostředí domova ideální. Zákazníci se mohou na stránky opakovaně vrátit a prohlížet si zboží, aniž by je u toho někdo vyrušoval. V internetovém obchodě také nepodléhají tlaku prodávajícího a mohou snadno porovnávat zboží od konkurenčních prodejců. Navíc je takový obchod otevřený 24 hodin 7 dní v týdnu.

Další velkou výhodou je to, že ve srovnání s kamennými prodejnami nemáme tak velké náklady. Ušetříme za pronájem, za platy prodavačů, za bezpečnostní systém i za skladové zásoby. Díky tomu můžeme nabídnout našim zákazníkům ty nejnižší možné ceny a co nejširší výběr zboží.

Poskytovat výhody ale nestačí. Důležité je také vybudovat si důvěru zákazníka, neboť na té celé podnikání stojí a padá. V anonymním virtuálním prostředí to je na začátku docela obtížný úkol, ale veškerá snaha se vám později mnohonásobně vrátí. U nás je základem v přístupu k zákazníkům naprostá transparentnost. Na stránkách uvádíme všechny dostupné informace o daném produktu, od jeho ceny po ty nejdetailnější parametry. Díky tomu zákazníci přesně vědí, co si kupují. Pomáhají také vlastní autentické fotografie, na kterých jsou produkty dobře vidět. Nedílnou součástí je i poskytování vzdělávacích a informačních materiálů, díky kterým si mohou všichni nejprve nastudovat potřebné informace a teprve pak se rozhodnout pro nákup. A v neposlední řadě dbáme na osobní a individuální přístup, který je při budování důvěry opravdu zásadní. Ve světe internetu také pomáhají různé hodnoticí a srovnávací portály, jako je Heuréka. Doporučení ostatních zákazníků je klíčové.

Celková kvalita zákaznických služeb je ale tím rozhodujícím faktorem úspěchu. Kromě řady dnes již standardních benefitů online nakupování, jako je dárkové balení nebo doprava zdarma, je potřeba přijít vždy s něčím navíc, co konkurence nenabízí. My si zakládáme na tom, že našim klientům poskytujeme v případě potřeby bezplatné odborné poradenství a pomoc s výběrem toho správného šperku. Navíc se s námi mohou sejít osobně v našem showroomu. A náš vztah se zákazníky rozhodně nekončí momentem nákupu. Všichni od nás ke svému šperku získají například doživotní čištění nebo úpravu velikosti zdarma. Naše služby jsou na celý život 🙂

Určitě tedy doporučujeme zkoušet nové věci a nebát se toho. Důležité je dělat vše naplno a poctivě. To se vám vždy vrátí a můžete uspět i tam, kde vás od toho všichni na začátku zrazovali.

Zdroj: PR článek

Články, které by Vás mohli zajímat

Zanechte odpověď