Myslete jako designér

 Myslete jako designér

Pokud se naučíte myslet jako designér, může to změnit způsob, jakým přistupujete ke světu. Myšlení designéra je založeno na uvědomění si světa kolem vás, přijetí skutečnosti, že si můžete se světem hrát a utvářet jej a jít do akce se svým nápadem. V nové knize The Innovation Expedition popisuji autor pět základních charakteristik, které vám ke způsobu myšlení designéra pomohou.

  1. Empatie – Empatický myslitel si dokáže představit svět z různých úhlů pohledu – z pohledu kolegů, klientů, uživatelů i zákazníků. Pokud se nejprve zaměříme na lidi, můžeme si najít řešení, které odpovídají jejich skrytým potřebám. Nejlepší designéři si všímají věcí, kterých ostatní ne a toho využíji pro inspiraci k inovacím.
  1. Integrativní myšlení – Integrativní myslitel se nespoléhá pouze na analytické procesy, ale využívá také schopnosti vidět všechny často i protichůdné aspekty určitého problému. Vytváří tak nová řešení, která dramaticky zlepší existující možnosti.
  1. Optimismus – Optimisticky naladěný myslitel vychází z toho, že není důležité, jak velká výzva a omezení spočívají v řešeném problému. Nakonec jedno potenciální řešení je lepší než současný stav.
  1. Experimentálnost – Experimentátor věří, že významné inovace nepřichází z náhlého vnuknutí. Naopak si pokládá otázky a zkoumá různá omezení, aby se dostal ke zcela novým směrům.
  1. Spolupráce – Zvyšující se komplexita výrobků a služeb nahrazuje mýtus osamělého kreativního génia entuziastickým mezioborového pracovníkem. Nejlepší designéři nejsou jednostranně zaměření, řada z nich má významné zkušenosti s více než s jedním oborem.

Rád bych vás na závěr inspiroval citátem Billa Burnetta, výkonného ředitele Desing Programu na Stanford d.school: „Abychom vytvořili budoucnost, která neexistuje, musíme porozumět tomu, co lidé dělají dnes a pomocí naší imaginace vytvořit něco zcela nového“.

Autor: Gijs van Wulfen

Autor se narodil v Holansku v roce 1961 a je zakladatelem inovační metody FORTH. FORTH je efektivní a strukturovanou metodou pro hledání inovativních výrobků a služeb. Jeho poslední knihou je „The Innovation Expedition: a visual toolkit to star innovation“. Mezi jeho klienty patří mezinárodní společnosti stejně jako neziskové organizace a vládní instituce. Gijs také trénuje facilitátory této metody.

Gijs je spíkrem na mezinárodních konferencích a patří dle LinkedIn mezi 150 inovačních lídrů za rok 2012.

 

Tento článek byl původně publikován na InnovationManagement.se
innovation-management

Články, které by Vás mohli zajímat

Zanechte odpověď