Na JIC STARCUBE Show 2016 bodovala inovace pro skateboardy i zákaznický chatbox

 Na JIC STARCUBE Show 2016 bodovala inovace pro skateboardy i zákaznický chatbox

Zlepšovák pro skateboardy jménem Fosh vybrali diváci, média i mezinárodní porota jako nejlepší startup, který se 7. prosince prezentoval na JIC STARCUBE Show 2016. Vítězové vyvíjejí zařízení, které monitoruje, jaké triky na svém prkně provádějí skateboardisté, díky čemuž můžou sledovat své pokroky. Druhý skončil startup Smart Toybox ze Srbska a třetí pražský startup smart capsa.

„Když nás přijali, měli jsme jen nápad, který jsme chtěli otestovat. Po třech měsících odcházíme s jasným business plánem a road mapou pro další rok. Výhra nás nakopává dopředu o to víc, že nás ocenila nejenom porota, ale i média a diváci.  Je to pro nás zároveň závazkem, abychom v projektu pokračovali a co nejdřív ukázali výsledky,“ komentuje trojnásobný úspěch lídr brněnské pětice Martin Horák. Fosh popisuje jako virtuálního parťáka, který je připravený 24 hodin denně pomoci skateboardistům naučit se dělat triky na prvně co nejlépe. Kombinuje hry Tony Hawk Pro Skater, Runtastic i PokemonGO a propojuje jednotlivce s komunitou po celém světě. Díky propojení se můžou vzájemně porovnávat a soutěžit s těmi přáteli, kteří mají na svém prkně stejné zařízení.

„Když máte startup, není těžké vytvořit strategii. Ale exekuci a operativu děláte dobře jen tehdy, jste-li v obojím velmi zkušení. Anebo v případě, že skutečně milujete to, co děláte. A kluci z Fosh jsou přesvědčiví v tom, že je pro ně projekt vášní,“ vysvětluje volbu porotců ředitel berlínského Corporate Startup Labu Darius Moeini a dodává, že se Fosh orientuje na atraktivní tržní segment, který je podle něj dostatečně velký a bohatý. V mezinárodní porotě kromě něj zasedli také izraelská zakladatelka startupu Eco-Nautical Ayelet Hashachar Baram, šéf projektu FGSD Patrick Blunsdon a zakladatel vídeňského coworkingu Sektor5 a inkubátoru 5starts Yves Schulz.

Na druhém místě skončili srbští Smart Toybox, kteří řeší problém většiny rodičů – hračky roztahané po všech místnostech. Jejich chytrá krabice na hračky je vzdělávací pomůckou, která je připojená na Wi-Fi a díky tomu ovladatelná skrze mobilní aplikaci. Úklid proměňuje ve hru a v raném věku tak učí děti správným návykům. Třetí místo porota udělila pražskému projektu smart capsa. Vytváří chatbota budujícího zákaznickou loajalitu a spokojenost. Chatbot využívá umělou inteligenci, která umožňuje uživatelům zadávat objednávky v přirozeném jazyce, ať už se jedná o objednávku pizzy, lístky na vlak nebo rezervaci na pokoj v hotelu.

Zdroj: TZ JIC

Články, které by Vás mohli zajímat

Zanechte odpověď