NAHAKU je nový způsob recyklace
V poslední době se do povědomí dostává pojem upcyklace, což není nic jiného než přeměna odpadu a nepotřebných věcí v nové a hodnotnější produkty. A právě tím se zabývá projekt NAHAKU. Na otázky odpovídal Josef Rozehnal.
O čem váš projekt je?
Zabýváme se upcyklací, což znamená, že nejen z odpadu vytváříme netradiční koncepty a produkty. Prací našeho studia poukazujeme na problematiku nadbytečné výroby a produkce odpadů a možnosti jejich využití. Jde nám o přetváření již hotového. Pokud naše práce donutí lidi zastavit, zamyslet se, má smysl.
Kdo všechno patří do vašeho týmu?
Jsme dva, já (Josef) a Kuba. Oba jsme designéři každý úplně jiný a možná právě proto, nám to spolu tak jde. Spolupracujeme převážně s lidmi ne s fabrikou. To znamená, že do našeho týmu externě patří i fotograf, grafik, copywriter a další, kteří nám v našem rozvoji pomáhají a bez nichž by to nešlo. Za to jim děkujeme.
Jakým způsobem jste na takový nápad přišli?
Štve nás konzum obecně. Průmysl chrlí neuvěřitelné množství ještě neuvěřitelněji zbytečných produktů pochybné kvality. Takže lidi nakupují a nakupují, vyhazují a znovu nakupují. Takže v podstatě jsme na to celé přišli, ať už to zní jakkoliv podivně, u popelnic.
Co bylo při přípravě projektu nejtěžší?
Naše práce nás maximálně baví. Řešíme naše vlastní produkty i projekty pro klienty v podstatě každý den, celý den. Takže nejtěžší pro nás je a bude udržet si holky.
Co byste doporučili ostatním, pokud chtějí realizovat svůj nápad?
Ať to udělají a „nežvaní“ o tom.
Na čem pracujete teď?
Rekonstruujeme nové prostory atelieru a dílny. Pracujeme na několika zakázkách, jde především o osvětlení, které se snažíme každé zakázce ušít na míru. Po novém roce budeme rozjíždět crowdfoundingovou kampaň ve spolupráci se zajímavými výtvarníky a tvůrci. Těšte se.
Děkujeme za rozhovor a přejeme mnoho úspěchů.
Foto: Petr Žemla