Představujeme Farmu na dlani, chytré tržiště farmářských produktů

Na počátku byla otázka, jakým způsobem prodávat med. Nyní tým okolo Josefa Tremla dodává farmářské produkty komunitě s tisíci uživateli. S čím se musel potýkat a co Farma na dlani přináší?

O čem váš projekt je?
Farma na dlani je platforma, pro snadnou a levnou propagaci farmářů, farmářských trhů a farmářských výrobků. Máme úzce zaměřenou komunitu více jak 14 000 uživatelů na sociálních sítích, mobilní aplikaci, webové stránky, eshop a vzdělávací platformu – Farmářský diář. Naším cílem je starat se farmářům o jejich marketing, tak aby měli čas věnovat se tomu, co je pro ně důležité. Šetříme peníze, čas a nervy.

Kolik lidí se na takovém projektu podílí?
Momentálně máme 5 stálých zaměstnanců a externě spolupracujeme s mentory. Je tu studentka, php vývojář, správce databáze a pak jsme tu já a můj bratr, kteří jsme projekt zakládali. Za dobu fungování se náš tým několikrát obměnil. Byli tu programátoři, EKO nadšenci i další studenti.

Jak vás napadlo založit Farmu na dlani?
Můj bratr je velký včelař a v současné době se s tátou stará o 300 včelstev. Je schopný vyprodukovat poměrně dost medu. Pak ho ale musí nějak prodat. Řešili jsme problém drahé reklamy a obtížné propagace bez potřebných vědomostí. Farmáři nemají čas, chuť ani znalosti, jak a kde se postarat o svůj marketing. A bez reklamy to dost dobře nejde. Proto jsme tu my. Máme velkou komunitu uživatelů, kteří mají zájem o farmářské potraviny. Našim farmářům tak pomáháme se zviditelněním a prodejem vlastních výrobků, a to jak propagací na webu v podobě PR článků, na sociálních sítích, email marketingu, tak i díky naší mobilní aplikaci a našemu eshopu.

Co bylo při přípravě projektu nejtěžší?
Rozjezd projektu baví každého, když se to ale ne a ne přehoupnout, většina lidí to vzdá. Nejtěžší je asi pokračovat, když to nejde úplně podle představ. Když vám lidé říkají ať se na to vykašlete. Další věcí je třeba umět otevřít oči a uši a začít poslouchat… zkušenější. Opravdu se to vyplatí.

Co byste doporučili ostatním, pokud budou chtít realizovat svůj nápad?
Prvně se asi zamyslet proč to děláte. Určitě je dobré si udělat průzkum trhu a ověřit si, že o váš produkt bude někdo stát. Práce na projektu, o který není zájem, bude nejspíš domotivující. Já například začínal tak, že jsem měl chuť se něco naučit. Musíte to myslet vážně a být odhodlán investovat svůj čas a peníze. Chce si rozmyslet už na začátku, co chci dělat, a podle toho se zařídit. Moje doporučení je makat a makat. Třeba dva roky zavřený ve sklepě a pak se zkusit dostat do nějakého akcelerátoru, kde se dostanete k mentorům, kteří vám jsou schopni se spoustou věcí pomoct a poradit. Hlavně bych ale začal dělat to, čemu alespoň trochu rozumím. Není úplně dobré začínat s kompletně neznámou oblastí, protože ze začátku počítejte s tím, že si víceméně všechno budete muset dělat sami, než nalákáte někoho do týmu. Stavět vlastní projekt je určitě velká škola, kterou doporučuji.

Na čem pracujete teď?
Tento týden budeme spouštět předprodej našeho Multimediálního farmářského diáře, na kterém pracujeme více jak 7 měsíců. Jedná se o jedinečné spojení tištěného diáře s multimediálním obsahem na webu. Diář je rozdělený do 12 měsíců a třech seriálů (vaření, zahradničení, včelařství). Provedeme našeho uživatele napříč celým rokem těmito oblastmi. Na konci si tak bude schopný něco sám vypěstovat, uvařit a nebo začít včelařit. Chceme lidem přiblížit život farmářů a ukázat jim, že jídlo neroste v supermarketech. Do budoucna máme hodně plánů, jak naší platformu ještě dále rozšířit. Takže práce je stále dost.

Děkujeme za odpovědi a přejeme, ať se dále daří projekt rozvíjet.

Články, které by Vás mohli zajímat

Zanechte odpověď