Představujeme startup finGOOD, portál propojující etablované firmy s investory z řad veřejnosti

 Představujeme startup finGOOD, portál propojující etablované firmy s investory z řad veřejnosti

Takzvané peer2peer a peer2business platformy vznikly ve světě již před více než 10 lety, u nás se ovšem začínají prosazovat až v posledních letech. U nás rozšířenějším modelem je to, kdy lidé se skládají na úvěry jiným lidem. Zlínský finGOOD na to jde ale z druhé strany, pomáhá získávat od lidí finance pro tradiční firmy, které by sice dosáhly na bankovní financování, ale hledají alternativní způsob. Takový, kterým netradičně osloví “drobné” investory, kteří se mohou detailněji s firmou seznámit a svěřit jí pro další rozvoj své vlastní peníze. Přečtěte si více o tom, jak se to týmu okolo Marka Galetky podařilo.

O čem váš projekt je?
FinGOOD je moderní služba, která propojuje firmy s individuálními investory z řad veřejnosti. Ve světě se tomuto segmentu říká peer2business. Jsme tady pro moderní a progresivní, zároveň ale už svým způsobem etablované firmy, které se nebojí jít s kůží na trh a nechat posoudit, zda si firma zaslouží jejich peníze. Zároveň je pro firmy tento způsob financování cesta, jak získat velmi pozitivní publicitu. Přece jenom zatím touto cestou nešlo moc společností. U nás na finGOODu jsme pomohli získat financování pro tradiční české firmy jako Elton hodinářská vyrábějící hodinky PRIM nebo výrobce sportovního oblečení Alea. My v kanceláři zajišťujeme potřebnou administrativu a legislativní stránku věci.

Kdo všechno patří do vašeho týmu?
Základ týmu tvoří především obchodníci a tým komunikující s investory. Tito lidé zároveň také dbají na správný průběh financování, výběr splátek od firem a měsíční výplaty drobných investorů. Podstatnou součástí firmy jsou odborníci na risk management, který v našem případě řeší jeden z našich spolumajitelů, společnost Arfin. Právě díky správnému nastavení risku umíme nabídnout věrohodnou službu pro drobné investory a nabídnout jim k investicím jenom prověřené společnosti. Spolupracujeme také s řadou externistů z řad marketingových expertů a právníků.

Jak jste na takový nápad přišli?
S nápadem přišel jeden ze zakladatelů, kolega Roman Vyorálek. Ten před časem narazil na diplomovou práci na téma sdílené ekonomiky a P2P. To bylo ještě v době, kdy nic podobného u nás neexistovalo, ale v zahraničí se již tehdy tomuto byznysu velmi dobře dařilo. To byl pro nás impuls k založení finGOODu. Potom následovala dlouhá cesta, která nás přivedla k firmám, a dnes nelitujeme.

Co bylo při přípravě projektu nejtěžší?
Přece jenom jsme startup, tudíž jsme několikrát zažili situaci, kdy jsme neměli dostatek financí. Následoval tak provizorní provoz, hledání investorů a řešení, jak s nízkým budgetem přesvědčit zajímavé firmy. Věříme, že zájem investorů již máme a nyní je potřeba se věnovat obchodu a zacílit na zajímavé firmy, jejichž financováním ještě rozšíříme investorskou základnu o lidi, kteří chtějí již od 5 000 korun zhodnocovat své peníze.

Co byste doporučili ostatním, pokud chtějí realizovat svůj nápad?
Již samotná vůle realizovat vlastní nápad je poloviční výhra. Dále je důležité se do zhmotnění vlastního nápadu naplno opřít a mít ochotu přizpůsobovat se rychlému vývoji. Další kroky jsou, věřím, individuální. Ale začít je základ.

Na čem pracujete teď?
Máme před sebou velkou a ambiciózní misi. Letošní rok by měl být pro nás zásadní. Chceme výrazně růst a potvrdit si zkušenosti z posledních let. Aktivně pracujeme na posílení obchodu, propagace a znalosti finGOODu. Samozřejmě zvažujeme řadu produktových vylepšení, ale ta jsou pro nás až na druhé koleji. Máme plně připravený systém, teď je třeba o sobě dát vědět světu.

Články, které by Vás mohli zajímat

Zanechte odpověď