Social Impact Awards vyhlásil své letošní vítěze

 Social Impact Awards vyhlásil své letošní vítěze

Proběhl slavnostní večer, který zakončil již 7. ročník akceleračního programu Social Impact Award.

Vítěznými projekty letošního ročníku jsou: Herba Fabrica – první pražská softwarově řízená městská farma, která pro pěstování zeleniny a dalších plodin využívá moderní hydroponické postupy a zároveň „zabydluje” jinak nevyužité industriální prostory, Melogee – sdílená hudební zkušebna, kde si lidé budou moci vyzkoušet pod odborným vedením různé hudební nástroje a Olá – desková společenská hra, která propojuje svět nevidomých se světem vidomých. Všichni tito výherci získávají ocenění ve výši 1 500 eur od Nadace České spořitelny a poukázky na 3 500 Kč na tiskové služby od Copy General. Všechny oceněné projekty také odjíždějí na mezinárodní setkání Social Impact Award do gruzínské Tbilisi, kde představí své projekty i v mezinárodním plénu.

Cenu veřejnosti si odnesl projekt Uptee, který vdechuje nový život starému textilu a mění jej tak v nové módní kousky. V online hlasování získal 376 hlasů. Celkově se hlasování zúčastnilo 798 lidí, kteří jednotlivým projektům udělili 2394 hlasů.

Herba Fabrica – první pražská softwarově řízená městská farma, která pro pěstování zeleniny a dalších plodin využívá moderní hydroponické postupy a zároveň „zabydluje” jinak nevyužité industriální prostory.

M.Arter – webová platforma pro matky na mateřské dovolené, která jim umožní na barterovém principu možnosti vzájemného hlídání, kursů, výměny oblečení apod.

Melogee – sdílená hudební zkušebna, kde si lidé budou moci vyzkoušet pod zkušeným vedením různé hudební nástroje.

Nahaku – brněnské designové studio, které chce přetvářet již vyrobené a nyní nepoužívané věci v nové atraktivní výrobky. Jedním z příkladů upcyklovaných výrobků jsou hasicí přístroje, ze kterých tým vyrábí netradiční svítidla.

Olá – společenská desková hra, která propojuje svět nevidomých se světem vidomých. Cílem hry je nebýt slepý k problémům druhých.

Rupert – dobročinná platforma pro lokální projekty. Tým chce do “pomáhání” zapojit, co nejvíce lidí a udělat z něj běžnou, „sexy-cool” činnost.

Smeshbag – tým studentů ostravské střední školy, kteří přišli s nápadem inovativního funkčního vaku pro komfortnější a hygieničtější přenos a provonění použitého prádla. Tým chce při výrobě vaků využít regionálních chráněných dílen.

Tutory – ostravský projekt, který chce vytvořit platformu pro jednodušší propojování studentů a lektorů na doučování.

Uptee – nadšenci z Hradce Králové, kteří vdechují nový život starému textilu. Mění starý použitý textil v nový, krásný a znovu použitelný.

V průběhu večera byla také udělena cena patrona programu, společnosti Fundlift, kterou získal tým projektu Herba Fabrica a uděluje jim možnost získání financování za výhodných podmínek v případě, že se projekt Herba Fabrica dostane do potřebné obchodní fáze. Cena byla předána z rukou ředitele společnosti, Radka Musila.

Akcelerační program Social Impact Award je založený na sérii workshopů, mentoringu a konzultací, ve kterých se mladí lidé učí principům podnikání. Cílem celého vzdělávacího programu je odhalit případná rizika a nedostatky projektů, a pomoci jim s nastartováním podnikatelské kariéry. Na každém setkání jim předávají své znalosti odborníci z oblastí, které jsou pro úspěšný rozjezd startupů důležité: týmová spolupráce, sales, marketing a PR, finanční a prezentační dovednosti, tvorba webových stránek a podobně.

Další ročník Social Impact Award odstartuje na jaře 2019, kdy budou probíhat workshopy ke společensky odpovědnému podnikání na vybraných vysokých školách v České republice.

Zdroj: TZ SIA

Články, které by Vás mohli zajímat

Zanechte odpověď