Startup Happen pomáhá s organizací společenských akcí

 Startup Happen pomáhá s organizací společenských akcí

Řada internetových startupů funguje na principu tržiště, kde jedna strana poskytuje služby a druhá je konzumuje. Důležitým předpokladem úspěchu je trefit se do správného segmentu. To se podařilo startupu Happen, který se zaměřuje na společenské akce. Na naše otázky odpovídal Kryštof David.

O čem váš projekt je?
Portál Happen sdružuje poskytovatele služeb na svatby, maturitní plesy, party a firemní akce například fotografy, kameramany, vizážistky, moderátory a DJ. Zákazníkovi, který tyto služby hledá, usnadňujeme práci, neboť nemusí prohledávat celý internet, vše najde na jednom místě na happen.cz. Poskytovatele může snadno porovnat a objednat si je v rámci pár kliknutí stejně tak, jako to chodí v klasických e-shopech. Zákazník neplatí žádné poplatky a zároveň mu nabízíme asistenci při objednávce i případných problémech, které vždy mohou nastat (změna termínu, onemocnění poskytovatele atd.).

Kdo všechno patří do vašeho týmu?
Startup jsme založili jako tři kolegové z oboru. Další, kdo se na projektu podíleli, byli ale samozřejmě i grafik David Klimek, který nám připravil logo a webdesign, kodér Matyáš Procházka, se kterým stále web inovujeme, a další grafik Jakub Čuřík, který nám pomohl s návrhy zejména tiskovin. Pokud bychom se na to ale dívali trochu jinak, zahrnuje náš tým i všech cca 200 poskytovatelů, kteří se u nás doposud zaregistrovali a zákazníkům nabízí své služby.

Jakým způsobem jste na takový nápad přišli?
Jak to tak často bývá, i náš nápad vznikl v podstatě z vlastních zkušeností a z toho, že jsme viděli v tomto odvětví určitý nedostatek. Jelikož se všichni zabýváme videotvorbou, zejména Martin a Patrik měli již dříve možnost točit několik maturitních plesů, uvědomili jsme si, že nabídka služeb na maturitní plesy je fakt špatná. Spousta firem nabízí organizaci na klíč, ale už se nestarají o to, jak výsledný produkt vypadá. Spousta maturantů si pak stěžuje na naprosto otřesné fotografie nebo videa. Chtěli jsme to změnit a dát zákazníkům možnost vybrat si z nabídky kvalitních a ověřených poskytovatelů přesně podle svých požadavků, jako je například styl práce nebo cena.
Zároveň v té době hodně našich příbuzných a známých chystalo svatbu a zde je zase problém ten, že všechno shánění služeb na svatbu funguje víceméně na doporučení. Hledáte fotografa? Buďto se zeptáte kamarádky, která již svatbu měla, což značně omezuje možnost výběru, nebo si můžete sednout k počítači a zadat do Googlu “fotograf na svatbu”. Vyjede vám takové množství odkazů a nabídek, že byste u toho strávili celé týdny. A když už vás někdo zaujme, musíte mu nejprve napsat, zda je v daný termín volný, čekat na odpověď, která může přijít zas až za několik dní, a protože zákon schválnosti prostě funguje, fotograf určitě mít volno nebude. A nakonec ještě zjistíte, že je příliš drahý. Takže hledáte zase znovu.

Co bylo při přípravě projektu nejtěžší?
Nejtěžší? Nejtěžší bylo, nebo asi stále je to, že je pro nás všechno v podstatě nové. A to nemyslím jen nás osobně, ale i zákazníky, pro které je naše služba novinkou na trhu. Stejně tak jako musel Slevomat zpočátku budovat úplně nový trh, tak i my se snažíme zákazníky vzdělávat, že jsou pro ně i jednodušší metody, jak si zařídit společenskou akci. Pro nás osobně to bylo nové ve spoustě věcí. Poprvé jsme zakládali s.r.o., poprvé řešíme firemní účetnictví, určité právní záležitosti… Všechny tyto věci nás dost zdržovali a i proto jsme trochu zmeškali původně plánovaný launch, kvůli čemuž jsme propásli plesovou sezónu. Museli jsme tedy jako na “první vlaštovky” zacílit na svatebčany. S čím se také stále potýkáme, a asi nebudeme jediní, je nedostatek financí na marketing. Mít skvělý produkt neznamená zhola nic, pakliže se nedostane k zákazníkům.

Co byste doporučili ostatním, pokud chtějí realizovat svůj nápad?
Klasicky by asi každý řekl: “Jít do toho, nebát se, neváhat…” Asi jo, ale ne vždy to musí platit. Existuje již spousta nástrojů, které se vyplatí si před tím, než se do realizace nápadu pustíte, vyzkoušet a ověřit si, zda je vaše idea smysluplná. Ono vlastně stačí si to aspoň sepsat na papír a třeba se i zeptat někoho nezaujatého, co si o tom myslí. Divili byste se, co všechno si rázem uvědomíte, že jste třeba nezohlednili ve svém byznys plánu. Skvělý nástroj je určitě tzv. “5 denní sprint”. Takže naše doporučení asi zní: “Pokud váš nápad dává i po důkladnější analýze smysl, jděte do toho, nebojte se, neváhejte!”

Na čem pracujete teď?
V současné chvíli se snažíme stále inovovat web tak, aby co nejvíce vyhovoval zákazníkům i poskytovatelům, aby proces objednávky byl co nejintuitivnější a zároveň aby správa profilu poskytovatele byla co nejjednodušší. Do toho je nyní naším největším cílem sehnat investora, který by náš projekt posunul zas o nějaký ten level výš. Takže pokud by byl nějaký zájemce, nebo o někom víte, určitě nám napište.

Děkujeme za odpovědi a přejeme, ať se s projektem úspěšně posunete o další level.

Related post

Leave a Reply

MámNapad.cz