Startup Voucherino přináší snadný voucher management

O projektu, který firmám usnadňuje práci s dárkovými poukazy od vytvoření designu až po jejich prodej a administraci, jsme si povídali s jeho zakladatelem Karlem Bartůňkem. Díky rozhovoru zjistíte, že začít s prodejem dárkových poukazů je s Voucherino.com hračka.

O čem váš projekt je?
Voucherino.com umožňuje malým firmám a živnostníkům profesionálně tvořit, spravovat a prodávat stylové dárkové poukazy. Od jejich tvorby, přes logistiku až po prodej a následné uplatnění zákazníkem. Jedná se o tzv. voucher management system, který se postará o celý životní cyklus dárkových poukazů. Díky Voucherino.com naši zákazníci vždy ví, kolik voucherů kdy prodali a jaké už byly využité. Vše probíhá jednoduše bez nákladné technologie (stačí chytrý telefon s přístupem na internet). Tvorba profesionálních voucherů a jejich správa je díky Voucherino.com dostupná každému, bez znalostí grafiky nebo účetnických programů a za dostupnou cenu.

Kdo všechno patří do vašeho týmu?
Zatím máme malý, ale výkonný tým. :–) Společnicí ve firmě, která se podílí na jejím chodu, je Ivana Chramostová. Pořádek v dokumentech, účetnictví a duševní vlastnictví jsou její parketou. O designovou stránku stylových obálek (které také nabízíme) a jejich ruční tvorbu se stará moje maminka Pavla Bartůňková, která vytváří pod osobní značkou Dárkovky od Pavly. Nyní mi pomáhá kamarádka Lenka Hanušová s komunikací projektu a s copywritingem. O zbytek se starám já. Snažím se vytvořit úspěšný byznys plán, vizi firmy a nasměrovat vše správným směrem. Jako programátor mám také na starost tvorbu webových stránek. Hodně také využíváme externích sil na účetnictví, překlady, grafiku atd.

Jakým způsobem jste na takový nápad přišli?
Mrzelo mě, že i šikovní podnikatelé často nemají dárkové poukazy na své služby – tradičně maséři, různá wellness studia, restaurace, lokální farmáři, rodinné optiky, knihovny. Viděl jsem ten ztracený potenciál. Častou odpovědí, proč dárkové poukazy nenabízí, bylo, že neumí pracovat s grafickým programem, anebo o tom nepřemýšleli. Ještě složitější je koupit si takový poukaz online. Díky Voucherino už nepotřebují programátora ani grafika, aby mohli prodávat poukazy online na svém webu. A nakonec důležitá věc – když chci někomu dát dárkový poukaz, tak chci, aby byl hezký, reprezentativní. Rozhodl jsem se tedy založit Voucherino.com, které podnikatelům práci s dárkovými poukazy usnadní.

Co bylo při přípravě projektu nejtěžší?
Nejtěžší bylo asi překonat chvíle, kdy si člověk říká, že se na něj valí hrozně moc věcí a zda se to nakonec vše vyplatí. Ale vidím, jak zájem o dárkové poukazy roste s růstem projektu, což mě opravdu těší. Chvíli trvá, než se člověk od nápadu dostane k tomu, v čem chce podnikat. Když pominu legislativní záležitosti, tak je oříšek pivotování projektu podle požadavků trhu. Člověk přijde s teorií, jak to bude fungovat, a trh mu ukáže, že to byla jen teorie.

Co byste doporučili ostatním, pokud chtějí realizovat svůj nápad?
Svěřit důležité úkoly lidem, kteří se v problematice orientují. Zkrátka spolehnout se na pomoc profesionálů. Zbytečně se nesnažit kompletně pochopit například účetnictví, a jít rovnou za odborníky. Je pravda, že to může být finančně náročné a v začátcích bývají finance problém. Hodně nám v tom pomohla inkubace v Podnikatelském inkubátoru Libereckého kraje Lipo.ink. Pravidelně využíváme jejich poradenské služby a eventy na seznámení se s novými zákazníky či partnery. Další hodně důležitá věc je vrhnout se na věci, které jsou jádrem pudla, prioritou. Neztrácet čas okrajovými věcmi.

Na čem pracujete teď?
V rámci B2B nyní pracujeme na komunikaci projektu. Snažíme se dostat Voucherino.com mezi podnikatele, kteří by rádi prodávali dárkové poukazy, nebo jim ukázat, že i oni mohou dárkové poukazy snadno prodávat. Rozšiřujeme nabídku designů dárkových poukazů, abychom nabídli širokou paletu šablon pro různé obory a příležitosti. V segmentu B2C pracujeme na lokalizacích pro Slovensko, Německo a připravujeme globální verzi v angličtině.

Děkujeme za rozhovor a přejeme mnoho úspěchů.

Foto: archiv Voucherino.com