Thriftigo přináší second-handy do mobilu

 Thriftigo přináší second-handy do mobilu

Zájem o second-handy roste. A o tom ví své Jana Moudrá, zakladatelka mobilní aplikace Thriftigo, která funguje jako pomocník do ruky, když chceme najít ten pravý “sekáč” pro své úlovky.

O čem váš projekt je?
Thriftigo je mobilní aplikace, která je zdarma ke stažení pro Android a iOS. Slouží jako mapa nejbližších second-handů v okolí, motivuje uživatele ke zveřejňování “úlovků” a má lidem ukázat, že oblečení má rozhodně dostat druhou šanci. Do budoucna bychom rádi, aby Thriftigo byla platforma kolem udržitelnosti, zero-waste a second-handů.

Kdo všechno patřil do vašeho týmu?
Thriftigo vyvíjí firma Juicymo, kde pro klienty vytváříme na míru mobilní a webové aplikace. Na Thriftigu pracoval UXák, designér, vývojáři pro Android a iOS, vývojář pro serverovou část, projekt manažer a tester. Já jako zakladatelka Thriftiga funguji jako mastermind pro jednotnou vizi.

 

Jakým způsobem jste na takový nápad přišla?
Základní koncept aplikace mě napadl už před pěti lety, když jsem chodila po sekáčích a napadlo mě vyrobit si průvodce po “sekáčích” do kapsy. S realizací jako takovou jsme začali až minulý rok. Nejpodstatnější byl ze začátku určitě průzkum trhu, zda o takovou aplikaci bude zájem. Zjistila jsem, že tento problém neřeším sama a doba pro spuštění takovéto aplikace je ideální. Influenceři se totiž věnují ekologii, zájem o sekáče stoupá, roste trend bezobalových nákupů a zero waste životního stylu. Proto také vzniklo Thriftigo.

Co bylo při přípravě projektu nejtěžší?
Samotný vývoj složitý nebyl, v Juicymu máme potřebné know-how. Shánění dat o obchodech je složitější, protože data musí být kvalitní, abychom v mapě měli jen second-hand obchody, nikoli například autobazary. Výzvou byl pro nás také marketing a propagace obecně – není žádný jasně daný postup, jak začít a co všechno dělat. Je potřeba zkoušet úplně vše.

 

Foto: osobní archiv Jany Moudré

Co byste doporučila ostatním, pokud chtějí realizovat svůj nápad?
Udělat si určitě rešerši trhu. Zaprvé jestli nejste jediní, kdo má ten daný problém. Zadruhé neptat se jen rodičů a kamarádů, protože ti vás vždy podpoří. Místo toho jít přímo za cílovou skupinou a ptát se přímo jí. A vymyslet si business model. Vývoj a udržování aplikace něco stojí, tudíž je potřeba zjistit, jestli někdo bude ochoten za něco v aplikaci platit.

Na čem pracujete teď?
Teď pracujeme na dalším rozšiřování Thriftiga. Nasloucháme naší komunitě, sledujeme, co ji zajímá. Budeme teď do Thriftiga například přidávat funkcionalitu událostí, aby bylo možné sdílet do aplikace události kolem sekáčů, zero-waste a udržitelnosti. To aby měli uživatelé další důvod se do aplikace vracet. Plus budeme rozšiřovat kategorie – v sekáčích i na různých swapech jde totiž najít plno věcí, nejen oblečení. Můžete narazit i na starší počítače, různý textil, polštáře, talíře, zkrátka cokoliv, co vás napadne.

Děkujeme za rozhovor a přejeme mnoho úspěchů.

Články, které by Vás mohli zajímat

Zanechte odpověď