Touha po originálním dárku vedla ke stíracím mapám Travel Map

Rádi cestujete, ale nebaví vás různé laciné suvenýry? Jak zaznamenvat svou cestovatelskou minulost? Tyto otázky řešila autorka nápadu stíracích map Travel Map Ksenia Fursova. Zeptali jsme se jí proto k realizovanému nápadu na několik otázek.

Co je Travel Map a čím je zvláštní?
Travel Map je nástěnnou stírací mapou světa a Evropy, na které lze označovat osobní historii cestování. Je to velmi jednoduché: pomocí obyčejné mince nebo speciálního mediátoru odstraníš stříbrnou stírací vrstvu země, kterou jsi již navštívil a každá z navštívených zemí získá vlastní jasnou a nezapomenutelnou barvu, která ti bude připomínat příjemné zážitky. Pouze na stíracích mapách Travel Map Silver lze malovat fixem trasy letů a cesty, psát si poznámky o cestování a zachytit všechna ta nejzábavnější a nejvzácnější fakta a pak můžete snadno měnit informace na aktuálnější. Travel Map – nabízí sny a vzpomínky z cestování.

Jak celý nápad vznikl?
Nápad vytvořit stírací mapu vznikl banálně – z nutnosti najít neobvyklý dárek pro blízkého člověka. Rádi hodně cestujeme a zejména chyběla nám v domácím interiéru mapa našeho Vlastního Cestování. Každá země zanechá pestré zážitky, které spojují a sbližují. Právě symbol těchto zážitků jsme zatoužili pověsit na zeď. Začali jsme hledat alternativní možnosti, jak rychle vytisknout nějakou dárkovou mapu a v hlavě vznikl nápad – přidat navíc do vlastního designu speciální stříbrnou stírací vrstvu, která dodá prvek kreativity a inovace. Nápad mě tak fascinoval, že jsem nevydržela a prozradila svůj nápad manželovi a dále jsme se rozhodli společně realizovat projekt Travel Map.
Nápad byl docela novinkou na ukrajinském trhu, ale po hlubším studiu se ukázalo, že v Evropě a Asii bylo několik podobných produktů. Ale vím naprosto jistě, že Travel Map Silver  je zcela nový pohled na stírací mapy, které se staly mnohem funkčnější a lepší. V roce 2012 jsme byli první na Ukrajině, kdo zařídil plnohodnotnou výrobu podobných produktů s využitím zcela nových technologií a materiálů, a přidali jsme stíracím mapám mnoho užitečných, nových funkcí, a co je důležité – dokázali jsme se vzdálit od běžného provedení atlasu.

Jaké obtíže přišly při jejím vývoji popřípadě distribuci v ČR?
Od prvního tisku Travel Map uplynulo víc než rok. Za tuto dobu bylo hodně realizováno na ukrajinském trhu. Zahájena spolupráce s partnerskými obchody, art kavárnami a knihkupectvími. Kompletně předělán prezentační web produktů a mechanika objednaní produktů. V průběhu tohoto roku se rozrostl tým projektu Travel Map o travel many a travel women). Dalším logickým krokem bylo založení distribuční společnosti v České Republice, která bude zaměřená na spolupráci s evropskými obchody, distributory a knihkupectvími. Hlavním cílem této čerstvě založené společnosti je navázat spolupráci s evropskými firmami a velkými distributory. To je velká vize našeho projektu. Momentálně navazujeme spolupráci s českými obchody, distributory, art-kavárnami a knihkupectvími. Ekonomický společnost začala fungovat před dvěma měsíci, ale už dnes máme dohodnuto několik partnerských obchodů. Ohledně obtíží při založení společnosti lze vyjmenovat dobu založení. Trvalo nám to asi o měsíc déle, než bylo zaplánováno, ale s tím nic nenaděláš). Další vývoj je normální proces zavádění nového produktu na nové trhy. Když značka ještě není známá, když lidé stále vědí velmi málo o novém produktu, je tam jen jedna cesta vývoje a překonání přechodných obtíží: je třeba tvrdě pracovat, vytvořit síť partnerů, poskytovat spotřebiteli kvalitní produkt, a výsledek pak na sebe nenechá dlouho čekat.

Co byste poradila ostatním, pokud dostali nějaký zajímavý nápad?
Raději bych poradila těm, kteří si začínají osvojovat nové trhy. Za prvé, musíte si být jisti svým produktem a věřit, že lidé to potřebují, že to pomůže zlepšit jejich životy. Druhá věc, která je důležitá, jsou spolehliví partneři, kteří věří v produkt stejně jako vy, a budou schopni adaptovat produkt na nový trh: mám na mysli, že v závislosti na zemi se mění potřeby a hodnoty spotřebitelů a je důležité pochopit, jak informovat spotřebitele o novém produktu. Obecně platí, že stačí začít a dělat, dosahovat svých cílů, a to i v případě, že během této cesty budete narážet na dočasné problémy.

Co byste na závěr vzkázala čtenářům?
Všichni rádi cestujeme. A co je nejcennější při cestování? Ne, nejsou to fotografie v blízkosti Eiffelovky a nejsou to čínské suvenýry z New Yorku. Nejcennější věc při cestování jsou emoce. Je to inspirace. Jsou to nové obzory. A při vytváření cestovní mapy Travel Map Silver jsme věřili, že mezi všemi lidmi na zemi jsou ti, jejichž srdce všemi smysly stejně jako naše touží po objevování světa. Ti, kdo prostě nemohou sedět na jednom místě a ti, kdo mají největší radost z neustálého pohybu dopředu.

Články, které by Vás mohli zajímat

Zanechte odpověď