Jak začít podnikat když nevím v čem

Nejdůležitější otázkou pro začínající podnikatele je výběr správného podnikatelského záměru. Kolem sebe zpravidla vidíme řadu užitečných příkladů rozběhlých firem, ale jaké je to pravé podnikání právě pro nás? A kde můžeme hledat inspiraci, když zcela jistě netušíme, o co přesně by měli naši potenciální zákazníci zájem?

Najděte problém a ten vyřešte

Velmi často se v různých knihách pro podnikatele objevuje doporučení postavit své podnikání na existujícím problému, který vyřešíme. Zakladatel mezinárodní kuchařské školy Chefparade Marcel Vargaeštok si například na vysoké škole všiml, že si řada spolužáků často chodí kopírovat skripta do vzdáleného kopírovacího centra. A to protože se jim nechce chodit na přednášky. Založil tedy své vlastní copycentrum přímo v budově školy.

Zaměřte se na vlastní unikátní kompetence

Řada podnikatelů postavila své podnikání na vlastní silné stránce. Pokud máte talent na fotografování a navíc vás baví, vyberte si nějaký specifický segment v této oblasti a začněte budovat svou fotografickou firmu.

Inspirujte se v zahraničí

Nejsnadnější cestou jak najít nové nápady je porozhlédnout se v zahraničí. Na Mámnápad.cz například pravidelně publikujeme výběr zajímavých tipů v článcích Nápady na podnikání. I nápad na Randebox vznikl převzetím ze zahraničí. „Po narození první dcerky jsme bojovali s manželem s nedostatkem času na sebe navzájem a i ten zbytek jsme trávili hlavně pasivně. Zjistili jsme, že tento problém má i mnoho párů v našem okolí. V té době jsem narazila na službu, která funguje již dlouho v zahraničí – tzv. „date night subscription“. Nápad mě úplně nadchnul, v té době jsem hledala něco, v čem bych mohla začít podnikat. Chtěla jsem věnovat co nejvíc času svým dětem, být pro ně přítomná a užívat si společné okamžiky,“ říká zakladatelka Ingrid Halabicová.

Buďte levnější

Pokud hledáte větší jistotu a nechcete riskovat s novým nápadem, osvědčenou cestou jak založit vlastní firmu, je vybrat si oblast, kterou dokážete dělat levněji než ostatní. Porozhlédněte se ve svém okolí a vyberte si podnikatelský záměr, kde se vám zdají ceny zbytečně přemrštěné. Pečlivě zanalyzujte náklady v daném oboru a pokuste se najít cestu, na čem by se dalo ušetřit, aby však zároveň hodnota pro zákazníka příliš neutrpěla. Touto cestou se vydal například mezinárodní řetězec hotelů EasyHotel.

Pokud vás láká podnikání a stále nevíte jak najít svůj podnikatelský nápad, zeptejte se na své dotazy odborníka. Akcelerátor Mámnápad.cz také pomáhá na svět projektům, které jsou již v pokročilé fázi rozpracování.