Představujeme Levitpen, Levitující psací potřeby

Česká firma s provozovnou v Ostravě se snaží prosadit u nás i v zahraničí s něčím, co tu ještě nebylo. Levitující pero. O tom, jak k tomuto nápadu došli, a o jejich dalších činnostech se dozvíte v tomto rozhovoru, který nám poskytl jeden ze zakladatelů, Marek Schwarz.

O čem váš projekt je?
Hlavním cílem našeho projektu je vytvořit úspěšnou značku moderních psacích a kancelářských potřeb a dalších doplňků. Levitující modulární pero LEVIT je světový unikát a je to náš pilotní a startovací produkt. Navíc momentálně v Česku není nikdo, kdo by vyráběl podobné luxusní a moderní psací potřeby, takže bychom z LEVITu rádi vytvořili silnou českou značku. Kromě klasických zákazníků se však zaměřujeme i na B2B sektor, kde firmám nabízíme různé možnosti gravírování jejich loga a textu na produkt. Takový customizovaný produkt pak slouží jako skvělý inovativní dárek pro jejich důležité partnery.

Kdo všechno patřil do vašeho týmu?
LEVIT jsme vymysleli společně s kamarádem Ing. Karlem Wawreczkou, s kterým celou firmu řídíme. Postupem času, se k nám přidal také MgA. Vojtěch Mitura, který u nás pracuje jako produktový designér.

Jakým způsobem jste na takový nápad přišli?
Nápad nás s Karlem napadl ještě během studia na vysoké škole. Tou dobou jsme pracovali i na jiných projektech a vždycky jsme se snažili mít nějaký vlastní produkt, takže za nápadem stojí hodiny práce na jiných projektech. Nejprve přišla myšlenka na modulární psací potřebu, která bude vícedílná a bude obsahovat více barev. Poté při různých zkouškách magnetů a dalším prototypování jsme přišli i na levitaci, a tak jsme kromě modulárnosti začali pracovat i na levitaci.

Co bylo při přípravě projektu nejtěžší?
Říct, co bylo nejtěžší, není jednoduché, protože během našeho úsilí jsme narazili na velkou spoustu překážek a pokaždé jsme museli najít vhodná řešení. Na začátku jsme museli řešit samotné financování a hledání investora. Poté přišla spousta práce s designováním a prototypováním, kdy jsme museli každý díl produktu vymyslet a odzkoušet. To bylo velmi náročné, protože jsme museli najít výrobce, který by byl ochotný nám udělat ve svém plném programu pár dílků pro prototypy. Další velmi složitý úkol bylo najít výrobce náplní. Při tom jsme oslovili téměř třicet výrobců od Ameriky přes Německo, Polsko, Turecko až po Čínu, Indii, Japonsko apod., než se nám podařilo najít výrobce, který byl schopný nám navrhnout a vyrobit kvalitní náplně za rozumnou cenu. Poté bylo plno práce s patenty a ochrannými známkami. Teď zase řešíme propagaci a prodej produktu. S tím jsou spojeny problémy s logistikou, čárovými kódy. Těch věcí, které byly těžké, je opravdu hodně, takže nejtěžší bylo vytrvat a neustále hledat nová řešení.

Co byste doporučili ostatním, pokud chtějí realizovat svůj nápad?
Jak jsem již řekl v předchozí otázce, jedna z nejdůležitějších věcí je vytrvalost. Většinou si člověk na začátku projektu stanoví nějaký časový rámec, ale ten se snad pokaždé přetáhne. A pak je těžké a frustrující stále pokračovat a vydržet. Také se naskytne obrovské množství problémů a úkolů, se kterými se člověk nikdy nesetkal, a musí vymyslet jejich řešení. Proto je skvělé, pokud můžete na projektu pracovat s někým, kdo je stejně motivovaný a nadšený jako vy a můžete si pomáhat. Co nám také velmi pomohlo, je rozdělit si každý těžký úkol na co nejmenší úkony. Když člověk přemýšlí nad nějakou těžkou věcí, kterou musí vyřešit, tak se může stát, že bude demotivován, protože se mu bude zdát problém příliš velký. Ovšem když si úkol rozdělí na co nejmenší části, které už nejsou tak náročné, tak se pracuje mnohem lépe a člověk má pak i radost, když vidí, jak se postupně dostává ke splnění a vyřešení celého úkolu.

Na čem pracujete teď?
Momentálně řešíme propagaci a prodej produktu v zahraničí. Hledáme nové partnery a distributory (v Česku i zahraničí). Také připravujeme limitované edice LEVITu a máme první myšlenky na nové produkty.

Děkujeme za rozhovor a přejeme mnoho úspěchů.

Foto: David Mackovič