Poopeek – aplikace pro kulturní scénu

 Poopeek – aplikace pro kulturní scénu

Rostislav Steiner, jeden z hlavních představitelů projektu Poopeek, vás s ním v rozhovoru blíže seznámí a zmíní i vítěznou účast v T-Mobile Rozjezdech a vliv koronavirové pandemie na jejich podnikání.

Popište našim čtenářům svůj projekt.
V Poopeek.com se od roku 2019 zabýváme digitalizací kultury. Ve spolupráci s komunitou lidí z hudební scény se snažíme identifikovat problémy při organizaci kulturních akcí a vyřešit je pomocí moderních technologií. Vyvinuli jsme webovou aplikaci, která propojuje umělce a pořadatele a přitom zjednodušuje vyjednání podmínek vystoupení a odbourává zbytečnou administrativu.
Hlavní motivací je pro nás přinést transparentnost jednání, odbourat komunikační šum, vymazat z života pořadatelů hodiny strávené nad smlouvami a papírováním. Myslíme si, že kreativní lidé v kultuře by měli uplatňovat svůj největší potenciál, což je právě ona kreativita, nikoliv se zahrabávat v administrativě a byrokracii s tím spojené.

Jak Vaše aplikace funguje?
Tuto otázku slýcháváme často, proto jsme pro tyto případy připravili shrnující minutový spot.
Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=jVRQxksWD9s

Věnujete se hudební oblasti. Jak si vedete vzhledem ke konkurenci?
Na českém trhu jsme zatím nezaznamenali konkurenci, která by přišla s podobným řešením. Dalo by se říci, že takovou konkurencí pro nás může být produkční agentura, ovšem máme mezi zákazníky právě i agentury, které v nás vidí potenciál na úsporu času a eliminaci těch nejotravnějších činností, jímž se musí věnovat.
V zahraničí již jsou aplikace, které tento druh činnosti provozují, nicméně dali jsme si dost záležet na tom, abychom byli jiní. Náš přístup jak k samotnému procesu obchodování, tak k financování je zcela odlišný a my věříme, že férovější a jasnější. Na rozdíl od konkurence je využívání naší aplikace zdarma.

Jak zpětně hodnotíte svou účast v T-Mobile Rozjezdech?
Umístili jsme se v soutěži na druhém místě v Pardubickém kraji, což nás velmi motivovalo. Opravdu nás překvapilo, že jsme byli komisí ohodnoceni tak dobře, a to jako jediný soutěžící s produktem čistě virtuálním. Dalo nám to jasné znamení, že i přes všechny komplikace, kterým čelíme, to má smysl a lidé naši práci nakonec opravdu ocení.

Jak jste vymysleli název projekt? Proč zrovna Poopeek?
Legrační příhoda spojená s dlouhými brainstormingy, několika lahvemi našeho oblíbeného alkoholu a samozřejmě nadšení pro nalezení něčeho, co je hypertextově unikátní, zároveň však známé a snadno zapamatovatelné. Při hledání toho správného názvu vzduchem létaly nejrůznější kombinace slov, které byly s hudebním trhem a online prostorem nějak spojené, nicméně nakonec jsme se rozhodli, že nechceme být kopií jiných projektů. Stejně jako přístupem i názvem si chceme držet jedinečnost.

Jak vaši činnost zasáhla pandemie?
Celá nepříjemnost s virem Covid19 zasáhla snad každého, kdo v kultuře podniká. Samozřejmě zablokovala i naši činnost, která je na kultuře úzce závislá. Příjmy a obchodní aktivity firmy tak klesly prakticky na nulu. Naštěstí to naši činnost v oblasti vývoje díky dobrému zázemí příliš neovlivnilo.

Přinesla vám krize spojená s pandemií nějaké nové poznatky?
Pandemie nám nastavila zrcadlo a donutila nás se zamyslet nad celým konceptem. Statistiky nám ukázaly, že je nutné přehodnotit model tak, abychom mohli pomoci těm, kteří to potřebují nejvíce. Běžné používání aplikace je tedy nově pro všechny zdarma.
Možná jsme s Poopeekem vyšli na trh příliš brzy. Právě až pandemie ukázala, jak moc digitalizace lidem usnadňuje život, a právě díky ní se náš produkt nyní stává příležitostí pro mnohé pořadatele přesunout přebytečnou administrativu bokem a věnovat se kreativní práci, za niž jsou placeni.

Foto: Hana Loskot

Články, které by Vás mohli zajímat