Představujeme projekt The Pool, klubovou seznamku pro nezadané

The Pool, to je nová exkluzivní seznamka. Už si nemusíte domlouvat spousty schůzek s potenciálními partnery, které nakonec nevyjdou. Přečtěte si rozhovor, jak sen nový koncept seznamování v České republice připravoval.

Co je The Pool a v čem se liší od klasických seznamek?
The Pool je uzavřený “life-stylový klub” pouze pro nezadané s neomezenou kapacitou a neomezenou pestrostí zábavy. Členství je placené a exkluzivní – členem se můžete stát pouze na pozvání od jiného člena či ambasadora.
Naše činnost nespočívá v seznamování, ale v pořádání volnočasových aktivit od profesionálně připravených stylových party, přes různé zájmové aktivity, přednášky, workshopy až po gastroturistiku či cestovatelské aktivity.

Takže žádné filtrování, hledání a nekonečné randění naslepo, ale naopak vytváříme přirozený prostor a možnost zamilovat se, až přijde ta správná chvíle – postupně, sami, nenuceně a atraktivní cestou (a v tomto přístupu je zásadní rozdíl oproti současným službám).

Konkrétně nabízíme přirozené trávení volného času v komunitě lidí se stejnými zájmy a sociálním statusem a následnou možnost setkávat se opakovaně na dalších akcích s těmi, kteří nás zaujmou, aniž bychom je vystavovali tlaku na okamžité seznámení tady a teď. Nabízíme tzv. slow-dating v takové podobě, v jaké se naprosto přirozeně odehrává například na pracovišti, ve škole či při dlouhodobých zájmových aktivitách.

Kdo všechno patřil do Vašeho týmu?
Začínali jsme tři. Filip, Eliška a Linda. Postupně se k nám přidalo mnoho šikovných lidí z různých oblastí, protože se ukázalo, že myšlenka The Pool je něco, na co mnoho lidí čekalo, a chtějí nám pomáhat. Někteří poradili a zase odešli, jiní s námi spolupracují externě a někteří už zůstali :-). Nyní náš tým čítá asi deset lidí. Od našeho spuštění máme rovněž silné jádro členů, bez kterých by to nešlo a kteří jsou tak vlastně další člen týmu.

Jakým způsobem jste na takový nápad přišli?
Projekt vnikl jako reakce na osobní zkušenosti zakladatelů a našich přátel s on-line seznamovacími službami. V dnešní době je seznamování složitější pro téměř všechny věkové skupiny. Čím je člověk starší, tím rychleji v jeho okolí ubývá nezadaných i příležitostí se seznámit s novými lidmi (přibývá množství práce, závazků, nedostatku volného času a chuti poznávat nové lidi). Ruku v ruce s tím se dramaticky snižuje i doba a frekvence času tráveného s přáteli, kteří jsou zadaní, a proměňují se i témata k hovoru, hodnoty a cíle. Naopak potřeba “nebýt sám” se přímo úměrně, i díky postupně sílícímu tlaku nejbližšího okolí, zvyšuje.

Na jedné straně tedy existuje nepochybně silná a stabilní potřeba cílové skupiny a na druhé straně současný trh tuto potřebu naplňuje způsobem, který je naprosté většině klientů nepříjemný a stydí se za něj, ba dokonce jej někteří vnímají jako dehonestující a svým pojetím připomínající e-shop.
The Pool vznikl díky přesvědčení, že to jde dělat přirozeněji, smysluplněji, zábavněji a hlavně lidštěji. Prostě tak nějak normálně – tak, jak to má přece být.

Co bylo při přípravě projektu nejtěžší?
Těžko říct, co je nejtěžší. Asi nejtěžší je rozjet bez dostatečného finančního zázemí projekt, který se bez dostatečného finančního zázemí neobejde.

Co byste doporučili ostatním, pokud chtějí realizovat svůj nápad?
Neplaťte programátorům předem. Nespoléhejte se na “profíky” – lidi, kteří vám poradí/pomůžou za peníze, protože mají “kupu” zkušeností. Skutečných profíků je ještě méně, než úspěšných startupů. Ti ostatní obvykle jen prodávají všem to samé a váš projekt je zajímá jen do doby, než dostanou zaplaceno.
Úplně nejhorší jsou rady od lidí, kteří to s vámi “myslí dobře”, ale odmítají nést jakoukoli zodpovědnost.
Vo má naopak obrovskou cenu, jsou lidé, kteří vám pomohou, protože vašemu projektu věří, jsou ochotni se v něm angažovat a s odměnou si počkají až na výsledek. Vaše víra v projekt musí být opravdu silná, protože zkoušek, které ji prověří, přijde hodně.

Na čem pracujete teď?
Nyní se zaměřujeme na získání investora nebo skupiny investorů, kteří jsou ochotni investovat (zlomek toho, co dávají do mobilních aplikací s umělou inteligencí) do něčeho, kde se motivace a potřeby zákazníků či počet konkurentů nemění ze dne na den.

Děkujeme za rozhovor a přejeme mnoho úspěchů.