Mámnápad.cz
Pomáhá nápadům na svět

Seminář zdarma přiblíží právní mimimum začínajícím podnikatelům

Pustit se do podnikání vyžaduje dobrý nápad a dostatečnou odvahu vyjít s vlastní kůží na trh. Spousta smysluplných podnikatelských plánů však mnohdy končí dřív, než dostanou řádnou šanci se ukázat. Začínající podnikatelé totiž často podceňují legislativu.

Volal mi nedávno starý známý. Necelý rok se plně věnuje podnikání, vyrábí a prodává dřevěné hračky. Dělá je pěkné a peníze od prvních zákazníků již pravidelně přichází na jeho účet. V telefonu však zněl zoufale. Jeden z obchodníků neudal část jeho dodávky a požádal ho, aby si hračky odvezl. Kamarád si zabalené dřevěné koníky a panenky naložil do auta a odjel. Až doma zjistil, že jsou hračky kvůli špatnému skladování neprodejné. Potřebná smlouva mu chybí, vše domlouval ústně.

V advokátní praxi se s tím setkávám velmi často. Kreativní člověk vymyslí nový výrobek, pustí se s fortelem do podnikání a najednou problém – slibný byznys plán se při prvním poryvu větru hroutí jak domeček z karet jen proto, že se podnikatel neorientuje v právu.

Na co určitě nezapomínat?
Každé odvětví má samozřejmě svá specifika a jakýkoli recept nikdy nepostihne veškeré suroviny, které jsou k rozjezdu podnikání potřeba. Ve snaze o vypilování byznysu a vyšlapání cesty k prvním zákazníkům však nelze opomenout následující oblasti – a to bez ohledu na to, jestli vyrábíte dřevěné koníky nebo spravujete firmám webové stránky.

Podnikatel by si měl hned na začátku ujasnit, jestli chce pracovat na živnostenský list, nebo jestli se mu vyplatí založení společnosti s ručením omezeným. Stejně tak je dobré vědět, jaká pozitiva a negativa má zakládání nové firmy v porovnání se zakoupením již fungujícího subjektu.

Ať chceme, nebo se nám to příčí, bez placení daní se v moderních státech podnikat nedá. Podnikání ovšem obnáší úplně jiné povinnosti, než na jaké jsou zvyklí zaměstnanci nebo spotřebitelé. Je tedy zapotřebí se v daňové oblasti zorientovat, případně správou daní pověřit externisty.

Jak ale spolupráci s externisty nebo zaměstnanci nastavit? Fungující pracovní vztahy jsou další nezbytnou součástí úspěšného podnikání. Existují značné rozdíly mezi DPP, DPČ a pracovními smlouvami a neznalost pracovního práva neomlouvá.

Vztahy musí být transparentní i s obchodními partnery. Musí být přesně stanoveno, kdo je za co zodpovědný a jakým způsobem se ručí za případné problémy. Otázka, jestli problémy přijdou, je naivní. Lepší formulace zní: kdy to bude.

Málokdo vytvoří natolik unikátní produkt či službu, že na trhu nenajde konkurenta. A neoriginálních lidí je tolik, že i unikátní výrobek brzy narazí na svoji více či méně zdařilou kopii. Podnikatel by tedy měl ovládat pravidla konkurenčního boje a znát právní pozadí reklamy, včetně té v online světě.

Legislativa je široká, pestrá a pro nás právníky i zábavná. Pojďme se sejít a o úskalích rozjezdu podnikání se pobavit. Přijďte se podívat na bezplatný seminář 26.9. Právní minimum pro podnikatele: jak neskončit hned na začátku. Během jednoho večera v prostorách Braunova domu na Karlově náměstí vám s kolegy Martinem Kurkou a Honzou Valtrem z advokátní kanceláře eLegal představíme právní základy podnikání. Upozorníme vás také na nejčastější chyby, s nimiž se v naší praxi setkáváme.

Zdroj: TZ E-legal




Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *