Inovativní značky stále na špičce světového žebříčku

 Inovativní značky stále na špičce světového žebříčku

Google sesadil Apple a stal se nejhodnotnější značkou světa v žebříčku BrazdZ Top 100 Nejhodnotnějších světových značek pro rok 2014 s hodnotou 159 miliard dolarů, což představuje meziroční nárůst o 40 %.

Po třech letech na vrcholu sestupuje Apple na druhou příčku a jeho hodnota značky klesá o 20 % na 148 miliard dolarů. Přestože Apple zůstává značkou s vrcholovým výkonem, klesá její kredit coby značky udávající trendy v technologiích, hlavně kvůli absenci převratných novinek. Třetí pozici si udržel lídr v oblasti B2B, značka IBM, která má hodnotu 108 miliard dolarů.

Nick Cooper, ředitel divize Millward Brown Optimor, říká o značce na vrcholu žebříčku: “Google se ukázal jako neskutečně inovativní s Google Glass, investicemi do umělé inteligence a řadou partnerství, která umísťují jeho operační systém Android do jiných druhů zboží například do aut. Všechny tyto aktivity nenechávají spotřebitele na
pochybách, co je Google zač, navíc přicházejí v době, kdy Apple zpomaluje své tempo.”

“Letošní seznam zdůrazňuje konec recese, hodnoty narůstají a letos poprvé vidíme růst všech kategorií i Top 100 celkově,“ říká David Roth, ředitel The Store, WPP. “Co rozhodně stojí za povšimnutí, je způsob, jakým se silné značky vzpamatovaly. Sedmdesát jedna značek z letošního Top 100 2014 zde byly již v roce 2008. Přes finanční nestabilitu
a digitální narušení, které zasáhlo mnoho společností, se tyto značky udržely v žebříčku a dokázaly tím trvanlivost silných značek.”

Studie BrandZ Top 100 Nejhodnotnějších světových značek prováděná společností Millward Brown Optimor pro WPP vstoupila do svého devátého roku. Je jediným žebříčkem, který využívá k výpočtu hodnoty značky vedle finančních dat i názory aktuálních i potenciálních zákazníků značky.

Souhrnná hodnota značek z Top 100 se od svého prvního uvedení v roce 2006 téměř zdvojnásobila. První stovka má dnes hodnotu 2,9 bilionu dolarů. Od roku 2008, kdy se datuje počátek bankovní a monetární krize, vzrostla její hodnota o 49 %. BrandZ Top 10 Nejhodnotnějších značek světa pro rok 2014

ZDROJ: Protext

Related post

Leave a Reply

MámNapad.cz