Honimsitriko.cz: Prostor na triku vyloženě vybízí k provokaci, proto jsme založili vlastní módní značku

 Honimsitriko.cz: Prostor na triku vyloženě vybízí k provokaci, proto jsme založili vlastní módní značku

Už jste někdy potkali na ulici holku s nápisem: „Máš cígo?“ Honim si triko je e-shop, který prodává trička s provokativními a vtipnými nápisy a je příkladem nápadu, který se šíří svou vlastní silou. Na podrobnosti k projektu jsme se zeptali Míry Podorského.

O čem Honím si triko je?

Honim si triko je projekt pro lidi co rádi používají svojí hlavu a nestydí se za to. Přitom to ale nejsou typičtí intelektuálové, neberou se smrtelně vážně. A nebo je jednoduše nebaví nosit na triku loga velkých firem, memy, geek motivy, nebo motivy ze seriálů. A do té skupiny patřím i já. Totiž ten prostor (na triku) vyloženě vybízí ke komunikaci a k provokaci. Zároveň je to vizitka, triko na vás nabonzuje kdo jste. Můžete být na první pohled geek, nebo grafik s Helveticou. Nebo další holka co se obléká v H&M. To je ale málo. Navíc to sdělení jde často jenom „zvenčí“ těch lidí. Triko pak je pouze předmět denní spotřeby. Ale podívejte se na zástupy superhrdinů, každý má na triku svoje logo. Propagují svojí vlastní hlavu, svoje činy. A to nás baví. Ten motiv na triku se vždycky nějak přímo váže k osobě která ho nosí, ne k někomu zvenčí, k nějakému cizímu hrdinovi. Nositel trika je sám o sobě svým vlastním hrdinou.

Někdy předávám trika osobně a setkávám se s lidmi co si je koupili. A povídám si s nimi. A ty lidi to maj v hlavě často hrozně srovnaný. A z toho mám opravdu radost.

Kdo všechno patřil do vašeho týmu?

Honim si triko jsem zakládal s fotografkou a stylistkou Terezou Příhodovou a fotografkou Bambi Christou. Aktuálně na projektu dělám já, za pomoci několika fanoušků. To je velká výhoda loved-brandů, Honim si triko expanduje vlastně docela samo.

Jakým způsobem jste na takový nápad přišli?

Když jsem ještě chodil do školy, udělal jsem takový reklamní experiment. Šlo o předávání jízdenek v MHD. Představte si, že jedete MHD a máte jízdenku. A když vystupujete, tak ta jízdenka třeba ještě platí. A tak jí ve dveřích prostě někomu s úsměvem předáte. Bylo k tomu pár plakátů s claimy typu „předej jízdenku pěknýmu klukovi a získej jeho přízeň“ atp. A krom toho i tričko s nápisem „Nejsem revizor“. Dopravní podniky to tehdy hrozně naštvalo. Ale to triko s revizorem plánuju znovu vydat i pod Honim si triko.

Trika vznikají za běhu. Ty nápady chodí jeden za druhým a často je za tím nějaký příběh. Příkladem může být třeba holčičí tílko „furt je do mě někdo zamilovanej„. Pokud občas pracujete po kavárnách, znáte to. Občas se k vám prostě donese fragment cizí konverzace. Nejde tomu zabránit a většinou to ani nepostřehnete. A když poblíž vás sedí na kafi dvě holky, ty fragmenty jsou vlastně pořád stejné. 🙂

Co bylo při přípravě projektu nejtěžší?

Jak už to vždycky bývá – nejtěžší je začít. 🙂

Co byste doporučili ostatním, pokud chtějí realizovat svůj nápad?

Jít s ním ven, bavit se o nápadu s ostatními. Nebát se, že vám ho někdo ukradne. Dostane se k vám zpětná vazba, ten nápad daleko lépe poroste, nebo ho daleko snáz zahodíte. Když ta věc v téhle počáteční fázi nefunguje, nebo jí nedokážete dostatečně vysvětlit, není to „hotové“. To je jednoduché. Ale jakmile to lidi chápou a baví je to, má smysl to zkusit! A když ještě navíc od začátku víte jak to prodat, není co řešit. 🙂

Na čem pracujete teď?

Plánuju další trika, pracuju na konceptu offline seznamky, na své další stand-up comedy, dokončuji práci na rozjezdu jednoho virtuálního operátora a poohlížím se po zajímavých projektech. Pokud takový projekt máte, neváhejte se ozvat. 😉

Děkujeme za rozhovor a přejeme, ať se projektu daří!

Foto: Míra Podhorský

Články, které by Vás mohli zajímat

Zanechte odpověď