Inovativní Apple opět nejhodnotnější značkou

 Inovativní Apple opět nejhodnotnější značkou

Značka Apple opět předběhla Google a získala titul nejcennější značky světa v 10. ročníku žebříčku BrandZTM Top100 Most Valuable Global Brands, kterou zveřejnily společnosti WPP a Millward Brown. Kdo další boduje?

Hodnota značky Apple je 247 miliard dolarů a meziročně zvýšila hodnotu o úctyhodných 67%, zatímco
Google rostl jen o 9%, a její hodnota je nyní 173 miliard dolarů. Třetí v pořadí – Microsoft stojí 115 miliard dolarů s meziročním růstem 28%. Novinka AppleWatch se sice ukazuje jako hit sezóny, ale za úspěchem
značky Apple stojí především úspěch iPhone 6, který byl hlavním tahounem růstu hodnoty této značky.

Doreen Wang, Millward Brown Global Head of Brandz, to komentovala: “Apple pokračuje ve své vlastní cestě inovátora a trendy určující značky, která přináší přínos svým uživatelům, odpovídá na jejich emocionální i racionální potřeby a celkově tak dělá jejich život jednodušším, navíc zábavným a
osvěžujícím způsobem.”
Celková hodnota všech Top100 nejcennějších značek je 3.3 bilionu dolarů, což je oproti roku 2014 nárůst o 14% a za deset let existence žebříčku celých 126%.

Některá další zjištění letošního vyhodnocení BrandZ Top 100:
•   Technologie jsou nejrychleji rostoucí kategorií – o 24% za poslední rok, značky technologií v Top 100 mají hodnotu vyšší než 1 bilion dolarů, což je téměř třetina hodnoty všech značek v žebříčku.
•   Facebook je nejrychleji rostoucí značkou, s 99% růstem, díky své úspěšné strategii akvizic a integraci ostatních sociálních aplikací jako jsou Instagram a WhatsApp, a pochopení, jak zpeněžit a vytěžit jejich
potenciál.
•   E-commerce posiluje značky obchodníků jako je Alibaba, vstupující do žebříčku a předstihující Amazon. Čínský vůdce v elektronických komerčních transakcích Alibaba vstoupil do žebříčku s hodnotou 66.4 miliardy dolarů napomáhajíc tak kategorii obchodních značek k růstu o 24% a předstihujíc jak Amazon, tak i Walmart. Nejhodnotnější obchodní značky v sektoru e-Commerce Alibaba a Amazon, které ani nemají kamenné prodejny, mají větší hodnotu než značka Walmart s 11 tisíci obchody po celém
světě.

SAP a Deutsche Telecom jsou na špici evropské části jubilejního 10. žebříčku BrandZTM Top 100 nejhodnotnějších značek každoročně sestavovaného agenturami WPP a Millward Brown. Apple ovládl první pozici v celosvětovém pořadí, kterou až dosud pevně držel Google, a stal se tak
vůbec nejhodnotnější značkou na světě. Nejvyšší příčky evropského žebříčku obsadily značky z oblastí telekomunikací a technologií. SAP si udržel první místo mezi značkami kontinentální Evropy s 38.2 miliardami dolarů, což je 5%ní navýšení hlavně díky masivním investicím do cloudových technologií, Deutsche Telecom také zůstává na své 2. pozici. Sektoru luxusního zboží stále vévodí evropské značky se zastoupením 8 značek z 10. Jsou mezi nimi francouzská značka Louis Vuitton, na 3. místě v evropských Top 10, s hodnotou 27.4 miliard dolarů a nárůstem o 6%.
Žebříček BrandZTM Top 100 nejhodnotnějších značek světa vstoupil do svého 10. roku. Analýzy desetileté trajektorie značek jasně prokazují fakt, že značky s vysokou hodnotou rostou rychleji. V posledních 10 letech jsme sledovali nejsilnější značky v Top 100 jako ‘burzovní portfolio’ a
zjistili, že hodnota jejich akcií roste třikrát rychleji než MSCI World Index téměř o dvě třetiny rychleji než S&P500.
Zdroj: PROTEXT

Články, které by Vás mohli zajímat

Zanechte odpověď