Inovativní značky bodují v celosvětovém žebříčku
![Inovativní značky bodují v celosvětovém žebříčku](https://www.mamnapad.cz/wp-content/uploads/2013/05/millward1-1.png)
Značka Apple obhájila svou pozici ve světověm žebříčku Brandz Top 100. Hodnota značky činí 185 mld dolarů. Na druhém místě se umístil další inovativní technologický gigant Google.
Apple zůstává jedničkou v žebříčku BrandZ(TM) Top 100 Most Valuable Global Brand. Hodnota Apple vzrostla za
poslední rok o 1%, na rozdíl od jeho nejbližšího konkurenta Samsung, jehož hodnota vzrostla meziročně o celých 51%. Samsung zaujal v řebříčku nejhodnotnějších značek světa 30. místo s hodnotou značky ve výši 21
mld. dolarů. Vážným adeptem na nejvyšší příčku se stává značka GOOGLE, které se podařilo zastavit loňský pokles hodnoty a zvrátit ho v 5% růst. Google je na druhé příčce s hodnotou 114 miliard dolarů a IBM s hodnotou 112 mld. dolarů je třetí nejhodnotnější značkou světa.
Studie The BrandZ(TM) Top 100 Most Valuable Global Brands je studie WPP, kterou realizuje každoročně Millward Brown Optimor – letos již poosmé. Je jediným řebříčkem, který kromě finančních dat využívá i pohledu stávajících zákazníků a potenciálních uživatelů měřených značek z celého světa pro výpočet jejich hodnoty.
Výsledky studie BrandZ(TM) Top 100 Most Valuable Global Brands je k dispozici on-line. Obsahuje žebříček a analýzu nejcennějších značek po jednotlivých regionech světa a 13 odvětvích trhu.