Koučinkový program JIC PLATINN pomohl firmě CDC Data

 Koučinkový program JIC PLATINN pomohl firmě CDC Data

Růst tržeb o 40 procent a o dvě nuly vyšší řád zakázek. To jsou výsledky koučinkového programu JIC PLATINN, který absolvovala jihomoravská společnost CDC Data. Svůj obchodní tým vložila do rukou experta JIC, který pomohl přenastavit model fungování celého týmu. Díky zrychlení růstu firma nabírá pět nových zaměstnanců.

Společnost CDC Data začínala před dvaceti lety v Mikulově jako malá regionální firma. Ambice po celorepublikovém působení se začaly plnit v roce 1998, kdy firma otevřela první pobočku v Brně a v roce 2002, kdy přibyla pobočka v Praze. Dnes už má poboček šest a pracuje pro pivovary Heineken, Českou televizi, 1. lékařskou fakultu Karlovy univerzity, Kongresové centrum Zlín nebo břeclavské Vodovody a kanalizace. Nabízí jim outsourcing IT oddělení, což je vychází levněji než stavět svůj vlastní tým techniků.

Ani po dvaceti letech na trhu ale firma svůj potenciál nevyužívala naplno. „Jádrem naší firmy jsou informační služby, firma proto měla tendenci přemýšlet více technicky než obchodnicky. Stále jsme přemýšleli, jak vylepšovat produkty, ale méně jsme řešili, jak a komu je prodávat,“ popisuje identifikovanou brzdu v růstu firmy jednatel společnosti CDC Luboš Strapina. V rámci programy JIC PLATINN firma začala spolupracovat s expertem Milanem Pařilem, jehož úkolem bylo definovat obchodní strategii a systematizovat řízení obchodu.

Důležité bylo zlomit v obchodnících fixaci na jisté, ale rozsahem malé zakázky, které společnost jako takovou neposouvaly dál. Expert pomohl přenastavit motivační systém tak, aby se obchodníci nebáli oslovovat větší a pro firmu zajímavější klienty, ale zároveň byli ochotni mezi sebou spolupracovat navzájem. Zavedené menší zákazníky se tak díky novým procesům a cílům nyní daří předávat juniorům a tým spolu ochotně kooperuje. Přenastavení obchodu se už po prvních měsících nového fungování podepisuje na vzrůstajících tržbách a nových klientech, kteří čerpají služby nikoliv za dřívější stovky tisíc korun ročně, ale v některých případech i v řádu desítek milionů korun za rok.

„Majitelé zavedených firem se často zdráhají pustit k rozhodování lidi zvenčí, kteří se ale můžou na chod firmy podívat okem někoho se zkušeností z mnoha jiných organizací a týmů. To pomáhá najít skutečně nejlepší řešení a dodává klientovi odvahu udělat i větší změny či inovace,“ popisuje přínos zapojení pohledu zvenčí expert na strategické a změnové řízení z konzultační agentury Inpram Milan Pařil. Tyto bariéry se snaží JIC překonat pečlivým výběrem profesionálů, kteří mají v kariéře úspěšný byznys a touhu pomoci v cestě za úspěchem dalším podnikatelům. Prvních čtyřicet konzultací je navíc pro firmu zdarma.

Zdroj: TZ JIC

Related post

Leave a Reply

MámNapad.cz