Představujeme startup Listonoška.cz: Z emailu vytiskneme a pošleme dopis

 Představujeme startup Listonoška.cz: Z emailu vytiskneme a pošleme dopis

Pokud často rozesíláte dopisy, mohla by se vám hodit zlínská aplikace Listonoška.cz, která zprostředkovává tisk a rozesílku listovní zásilky. K projektu jsme položili pár otázek Josefovi Polčiakovi.

O čem váš projekt je?
Listonoška je jednoduchý e-mailový klient, který místo e-mailů posílá papírové dopisy. V podstatě pomáhá lidem odeslat dopis bez toho, aby museli cokoli tisknout a chodit na poštu.
Listonoška je napojena na automatické linky České pošty, kterým přes zabezpečené spojení dodá podklady, a ty dopis vytisknou, vloží do obálky a poštovní doručovatel doručí. Jediná práce uživatele tkví v tom, že dopis nahraje nebo napíše na Listonošce, vyplní adresáta a klikne na odeslat.
Činnost která dříve i s cestou zabrala třeba hodinu je teď otázkou jednotek minut.

Kdo všechno patřil do vašeho týmu?
Kdysi bych řekl, že je to Honza, Petr, Tomáš, ale dneska to vidím jinak. Nejdůležitější lidmi v týmu jsou uživatelé, kteří se svými nápady podílí na tom, kam systém směřujeme. A dávají tomu všemu smysl.
Máme natolik souznící základnu uživatelů, že mi někteří volají i o víkendech s nějakým nápadem nebo s tím, že objevili chybu. A to by se nikdy nestalo, pokud bych se skrýval za kontaktním formulářem a neříkal jim: „Tady máte číslo, zavolejte mi s čímkoli!“.
Ale při pohledu dovnitř, jdeme cestou úzkého týmu, abychom dokázali udržet nízké náklady a nemuseli nutit uživatele do placených služeb. Vývojář vyvíjí, správce serveru se stará o zabezpečení, další člověk programuje aplikaci pro konverze PDF dokumentů a já se starám o to, aby projekt fungoval – komunikuji s klienty (kolegy:-)), dělám administrativu, udávám směr.

listonos

Jakým způsobem jste na takový nápad přišli?
V bývalém zaměstnání jsem se dostával do situace, kdy po mně někteří zákazníci chtěli zasílat dokumenty poštou. Ať už to byl náhled smlouvy, faktura nebo bylo potřeba poslat upomínku, tak jsem musel tisknout, nadepisovat obálku, vyplnit podací lístek a vyrazit na poštu. A tehdy mi došlo, že nebudu nejspíš sám a začal jsem hledat řešení.

Co bylo při přípravě projektu nejtěžší?
Začít. Měl jsem představu jak to udělat technicky ale „papírově“ to byl oříšek. Od založení firmy, přes komunikaci s finančním úřadem, co je a není správně, vyjednávání poplatků od poskytovatelů platebních bran, nastavení obchodních podmínek.

Co byste doporučili ostatním, pokud chtějí realizovat svůj nápad?
Nečekat na to až začne nový týden, nečekat na to, až to lépe promyslíte, nečekat na skvělou grafiku, prostě nečekat na nic a začít dělat reálné kroky. Nikdy nebudete vědět 100% co je správně, dokud nezačnete mluvit s uživateli. Do startu stačí začít jen s málem, a z toho nasbírat zpětnou vazbu, protože pak vaše další kroky budou jistější.
Pro mě je to ta největší ač na první pohled banální zkušenost, kterou jsem kdy dostal. Nápad na Listonošku přišel už na podzim roku 2013, ale skutečná realizace začala o rok a něco později. Mezitím jsem žil jen z dohadů, jak by věci mohli fungovat.

Na čem pracujete teď?
Na začátku jsem si myslel, že to co máme teď, bude cílovou páskou, ale zjistil jsem, že jsem si teprve klekl na startovní čáru. Momentálně připravujeme vzdálený přistup pro externí aplikace jako jsou účetní programy nebo třeba e-shopy, ale mezitím stále pracujeme na zlepšování základního systému, ať už se jedná o vývoj aplikace na práci s PDF nebo odlaďování chyb.
Navíc na podzim chceme spustit nové rozšíření, které umožní firmám oslovovat tisíce zákazníků najednou pomocí direct mailu.

Máte velké plány. Děkujeme za odpovědi a přejeme, ať se projektu i nadále daří.

Články, které by Vás mohli zajímat

Zanechte odpověď