Představujeme startup SizeID, aplikaci pomáhající s výběrem správné velikosti oblečení

 Představujeme startup SizeID, aplikaci pomáhající s výběrem správné velikosti oblečení

Řada z nás zná tu nepříjemnou zkušenost. I přesto že jsme si před objednávkou trička z e-shopu vše pečlivě proměřili, po doručení jste zjistili, že nám tak úplně nesedí. Na tento problém se rozhodl zaměřit tým okolo Jakuba Šindeláře v projektu SizeID. Přečtěte si více o tom, jak tento projekt vznikal.

Co je SizeID a jaký problém řeší?

SizeID řeší problematiku výběru správné velikosti oblečení obuvi a módních doplňků a to nejen při online nakupování. V současné době probíhá obrovský přesun obchodu do online prostředí, nicméně toto není na některé segmenty zcela připraveno a dochází tak k řadě komplikací. Fashion, jakožto jeden z nejrychleji rostoucích segmentů, je toho typickým příkladem. Zatímco když si kupujeme pračku nebo třeba krmivo pro psa, stačí nám přečíst si rozměry, složení, popis funkcí, prohlédnout obrázky a můžeme kupovat u oblečení je to jiné. To, zda se nám líbí, zjistíme poměrně dobře z fotky, ale jakou velikost si máme koupit, když není možnost si oblečení vyzkoušet, už zjistíme složitě. A co teprve když chceme módu kupovat jako dárek – to už většinou vůbec nevíme.

SizeID tedy zavádí jednotný standard popisu velikosti postavy a na tomto základě pak umí doporučit správnou velikost napříč značkami, kterých je aktuálně v databázi téměř 400. Takže se dozvíme, že u jedné značky nám sedí velikost M, kdežto u jiné L a k tomu dostáváme i informaci, jak daný kus sedí v porovnávaných partiích, takže můžeme volit i podle osobních preferencí, kdy někdo nosí např. raději přiléhavé oblečení, někdo má naopak raději volnější. Takto si samozřejmě můžeme nechat doporučit velikost i pro druhé, např. pro rodinu a přátele, stačí je mít pouze spárované se svým SizeID profilem, a mít tak jistotu, že zakoupený dárek bude sedět.

Jak s párováním velikostí souvisí mobilní aplikace?

Díky naší mobilní aplikaci se tato možnost dostává i do kamenných prodejen, kde při nákupu stačí vyhledat značku a druh oblečení a můžeme kupovat dárky bez obav. Pro uživatele, kterých má služba aktuálně registrovaných více než 13 000, je využívání služby zcela zdarma.

Nejvyšší přidanou hodnotu má SizeID samozřejmě přímo v nákupním procesu a tedy v e-shopu. Pro e-shopy jsou určeny služby SizeID for Business, které e-shopu umožňují vložit např. tlačítko pro doporučení velikosti přímo na detail produktu, případně implementovat vlastní funkčnosti, typicky např. filtraci zboží dle sedící velikosti, či možnost nabídnout např. zbytkové okrajové velikosti pouze zákazníkům, kterým sedí a tak násobně zvýšit efektivitu prodejů. SizeID tak samozřejmě e-shopům přivádí nové zákazníky, kteří si chtějí být jisti nákupem, snižuje náklady na logistiku a obecně množství vráceného a vyměňovaného zboží a v neposlední řadě i výrazně ulevuje administrativě a zákaznické podpoře.

Kdo všechno patří do vašeho týmu?

Náš tým se skládá z cca devíti lidí, přičemž část týmu, především vývoj, grafika atd. je sdílená s naší mateřskou společností Wavevision, v rámci které SizeID původně vzniklo. Snažíme se neustále růst spolu s projektem, takže kromě již zmíněných vývojářů, grafiků máme kolegy, kteří řeší samotnou standardizaci velikostních tabulek, marketing, obchod atd. Také spolupracujeme v rámci strategického partnerství se Simonou Kijonkovou ze Zásilkovna.cz, která do projektu vstoupila počátkem roku 2016.

Jakým způsobem jste na takový nápad přišli?

Nápad vznikl původně z poněkud jiného záměru, kdy ale postupně vykrystalizovala myšlenka, že právě tohle je problém, který je obrovský, je nepříjemný pro všechny účastníky obchodu (výrobci počínaje, přes prodejce až po zákazníky) a přitom ho nikdo neřeší způsobem, který by byl snadno aplikovatelný, škálovatelný a přitom jednoduše použitelný. A samozřejmě jsme na začátku byli čistě pánský kolektiv, takže problematika výběru správné velikosti se nás vážně dotýkala. Z těchto všech pohnutek jsme tedy přišli se SizeID.

Co bylo při přípravě projektu nejtěžší?

SizeID je stále, dá se říci, na začátku. Ale v úplných počátcích jsme řešili to, abychom správně pochopili byznys a problém, který řešíme a přišli s řešením, co bude splňovat všechny parametry, které chceme, a zároveň bude vyhovovat všem stranám. To se samozřejmě napoprvé nepodařilo, a proto jsme si prošli více různé koncepty – ať už na straně technické či obchodně-strategické.

Také je občas těžké nenechat se odradit tím, že když člověk přichází na trh s něčím novým, mnoho lidí mu úplně nevěří či má strach zkoušet nové věci. Chce to reflektovat zpětnou vazbu ale zároveň vytrvat a nenechat se odradit ze záměru.

Co byste doporučili ostatním, pokud chtějí realizovat svůj nápad?

Mít nápad je jen začátek a daleko důležitější je sebrat odvahu a pustit se do realizace. Člověk může třeba i zjistit, že nápad to vlastně nebyl tak skvělý, ale posune ho to třeba k jiné a lepší myšlence. A hrozně moc se toho naučí – jednoduše proto, že mu nic jiného nezbývá. 🙂 Takže důležité je sbírat zpětnou vazbu (pokud možno od nezaujatých lidí) a pak nepolevit a tvrdě si jít za svým.

Na čem pracujete teď?

V nejbližší době chceme dostat SizeID do e-shopových platforem a řešení typu Shopify, Magento, PrestaShop, Shoptet atd., jelikož zde je obrovský potenciál k rozvoji. Také chceme postupně expandovat mimo ČR. Již nyní máme první zájemce ze Slovenska, následovat by měly země jako Rumunsko, Maďarsko, Polsko a pak třeba i na západ a dále do světa.

Také službu neustále vylepšujeme a to jak ve funkčnostech pro uživatele, tak i pro e-shopy. Před nedávnem jsme spustili možnost doplnění “rozšířeného velikostního profilu” pro možnost doporučení velikosti např. pro podprsenky, čepice, helmy atd. Nyní je v plánu třeba i zjednodušené doporučení velikosti založené na předchozích nákupech.

Články, které by Vás mohli zajímat

Zanechte odpověď