Představujeme startup SportCentral: Najděte si parťáka pro sport ve svém okolí

 Představujeme startup SportCentral: Najděte si parťáka pro sport ve svém okolí

Vizí projektu SportCentral je pomáhát lidem a týmům se sportováním. Prostřednistvím internetového portálu sportovcům umožňuje najít si vhodného parťáka, sportoviště i třeba trenéra. K projektu jsme položili pár otázek Romanovi Sterlymu.

O čem Váš projekt je?
SportCentral je o pomoci sportovcům a sportovním týmům se sportováním. Sportovcům by měl pomoci najít parťáky, vybrat si sportoviště nebo na něj rovnou koupit vstupné. Týmům pomůže s organizací členů nebo nalezením soupeře a uchováváním historie výsledků. Kromě toho zapojujeme sportoviště, kterým dáváme nástroje, jak se aktivně propagovat u jejich cílové skupiny.

Kdo všechno patřil do vašeho týmu?
V týmu máme nyní programátora, grafika, kodéra, testera, překladatele do angličtiny a mě. Já dělám vše ostatní (marketing, organizuji ostatní, atd.). V průběhu posledních dvou let se tým trochu měnil podle aktuálních potřeb a možností. Někdy jsme měli 2 pracovníky na marketing, nebo 4 programátory, aby byl vývoj rychlejší.

Jakým způsobem jste na takový nápad přišli?
Měl jsem asi 30 nápadů co dělat a tenhle se mi zdál nejlepší. Tak jsem se do něj pustil. Vzniklo to tím, že jsem sám chtěl jít někam s kamarádem sportovat a nemohli jsme si vybrat, protože nikde na internetu nebyla úplná nabídka sportovišť. A na to se nabalily další možnosti, co bychom mohli dělat, až vznikl poměrně široký koncept sociální sítě pro rekreační sportování s obchodními nástroji pro sportoviště.

Co bylo při přípravě projektu nejtěžší?
Nevím jestli nejtěžší, ale vždy bylo těžké najít správné zaměstnance. V tomto oboru (IT) je velká poptávka po schopných programátorech. Stejně tak je nedostatek schopných lidí na marketing, když zvláště u startupu s omezenými finančními zdroji záleží hodně na samostatnosti a schopnosti přicházet s řešením, která budou mít průlomový efekt a zároveň budou levná. A někdy je pak taky těžké správně určit priority, na čem pracovat. Nápadů je hodně, nejlepší by bylo všechno hned, ale to prostě nejde.

Co byste doporučili ostatním, pokud chtějí realizovat svůj nápad?
Doporučil bych jim hlavně začít. Občas radím lidem v začátcích podnikání (mám k tomu i StartupHelp.cz) a často se setkávám s tím, že lidé nosí roky v hlavě nějaký nápad a nikdy se do něj nepustí. Jakákoli další rada je zbytečná, pokud nezačnete 🙂

Na čem pracujete teď?
Nyní jsme dokončili hodně novinek pro sportovní týmy a lidi, kteří organizují sportovní akce (od fotbálku pro skupinu kamarádů po různé turnaje nebo závody). Soustředíme se také na prodej placených funkcí pro sportoviště, abychom měli z čeho financovat další vývoj.

Děkuji za odpovědi a ať se daří SportCentral.cz dále rozvíjet.

Related post

Leave a Reply

MámNapad.cz