Představujeme startup UNPAID.SUPPORT: Chráníme podnikatele před neplatiči

 Představujeme startup UNPAID.SUPPORT: Chráníme podnikatele před neplatiči

Stává se vám někdy, že váš odběratel otálí se zaplacením faktury? Přesně na tento problém cílí startu UNPAID.SUPPORT, který funguje na internetové adrese Nevyplacenafaktura.cz. Více o projektu nám prozradil Robert Škrab.

O čem váš projekt je?
Projekt „unpaid.support“ vznikl jako možná prevence před vytvářením platební neschopnosti podnikatelů, pro ochranu jejich nákladů a času před jinými neplatícími podnikateli, kteří za své objednané služby nebo zboží „zapomněli“ zaplatit. Projekt byl spuštěn v těchto dnech a nasazen v několika zemích Evropy. Každý věřitel může tento systém používat zcela bezplatně pro zveřejnění svých dlužníků, dokonce si může vložit „iframe“ kód svých dlužníků na vlastní webstránku.

Kdo všechno patřil do vašeho týmu?
Je to náš agenturní projekt. Bereme ho osobně a věnujeme se mu přímo z vedení firmy já a partnerka Mária Kasenčáková. Samozřejmě, vyvíjel ho náš vlastní programátorský tým.

Jakým způsobem jste na takový nápad přišli?
Projekt „UNPAID.SUPPORT“, tedy NevyplacenaFaktura.cz pro Českou republiku vznikl po problémech s platbami, kterým se nevyhnula ani naše firma. Při každém byznys setkání, na každé konferenci jsme slyšeli jen stížnosti s neplacením faktur. Nedokázal jsem pochopit, jak je možné, že si někdo záměrně objedná službu či zboží, i když už předem ví, že ji není schopen zaplatit a ani ji nehodlá zaplatit. Takové podnikatele je potřeba někde nahlásit, aby už nikdy nedostali fakturu na splatnost. Ale kde? Nic podobného jsem na trhu nenašel. Existovaly databáze, ale pouze pro neplacení daní či pojistného, což však neodráží reálné fungování firmy při splácení faktur. Tak jsme viděli příležitost, že takový projekt by časem mohl pomoci vyhnout se řetězové reakci s nevyplacenými fakturami.

Co bylo při přípravě projektu nejtěžší?
Diskutabilní byla celá logika aplikace, jakým způsobem budeme párovat dlužníky a faktury samotné. Bylo třeba vyřešit stovky otázek a to i z pohledu uživatelského hlediska – postavíme to pouze na ČR / SR kde je tato problematika nejaktuálnější? Měli jsme spoustu sezení s našimi obchodními partnery, dělali jsme průzkumy zejména v zahraničí – Německo a Rakousko. Nakonec vyhrála myšlenka jednoho společného registru a různé lokální frontend aplikace v daných zemích, aby si mohl leckdo v jakékoli zemi ověřit i mezinárodní obchodní vztahy a svého zahraničního obchodního partnera. Také každý startup musí vědět na sebe i vydělat, proto aplikace měla několik byznys plánů, dokud se ujednotila myšlenka výdělků pro její fungování a budování marketingu. Určitě jsme nechtěli nijak zatížit věřitele, kteří sami bojují s nevyplacenými fakturami a na kterých je prakticky tento projekt postaven.

Co byste doporučili ostatním, pokud chtějí realizovat svůj nápad?
V první řadě to musí být nápad, který řeší aktuální problém určité skupiny lidí. V daném případě do toho určitě třeba jít! Nenechat se odradit prvními negativními reakcemi a uvědomit si, že díky startupu nebude mít o 2 měsíce nové auto v garáži. Je za tím hodně práce, ale dobrý pocit z toho, že jste přišli na trh s nějakým řešením, které někomu opravdu pomůže, je za všechny drobné. Pokud si startupista udělá dobrý byznys model na čem chce také vydělávat, dokáže tak projekt nadále financovat a je to další motivace, proč se tomu projektu vyplatí věnovat i nadále.

Na čem pracujete teď
Máme rozpracovaných několik projektů pro klienty, ale snažíme se 1-2 krát ročně udělat i nějaké vlastní projekty. Letos jsme pracovali hlavně na UNPAID.SUPPORT, a nyní se mu chceme věnovat.

Děkujeme za rozhovor a přejeme, ať se projektu daří.

Články, které by Vás mohli zajímat

Zanechte odpověď