S novým sociálním startupem rostou prospěšná díla i firemní týmy

 S novým sociálním startupem rostou prospěšná díla i firemní týmy

Není to tak dlouho, co se v české řeči z firemního žargonu rozšířila slova jako briefing, event nebo třeba teambuilding. A mnohdy se za každým z nich schovávaly obyčejné porady, společenská akce nebo zbytečně strávený večer s lidmi, které vídáme každý den osm a více hodin v práci. Teambuilding, kde s tím otravným Novákem ale zatlučeme řadu hřebů do masivních fošen, postavíme třeba vymodlenou obecní rozhlednu a milá kolegyně Martina nám ji pomůže vztyčit, najednou dává pocit smysluplnosti, užitečnosti a třeba i trochu té radosti ze společného díla. To všechno kombinuje nový sociální start up filantrop.cz, který se dostal až do finále soutěže Social Impact Award.

Generální ředitel s pilou v ruce

Firemním týmům nabízí novinka řadu filantropických počinů, čímž spojuje jejich rozvoj s tvorbou díla, jehož společenská hodnota není pouhým klišé. Filantrop.cz je webový portál, který usnadňuje firmám budovat dobré jméno a zdravý funkční tým mnohdy prostřednictvím fyzické práce. Portál jeho autoři neustále aktualizují a rozšiřují o příležitosti pomáhat neziskovým a příspěvkovým organizacím, kterým se nedostává finančních prostředků a lidí na realizaci díla.

Jde třeba o stavbu hřiště pro dětský domov, pomoc s kultivací a obnovou památek, budování jednoduchých konstrukcí – přístřešky na kola, zábradlí, výroba laviček a odpadkových košů na naučné stezce a tak podobně. „Filantropický teambuiding má velkou motivační složku – společně s viditelným výsledkem vlastní práce ve prospěch společnosti přináší i dobrý pocit z odvedené a dokončené práce. Současně však zachovávají běžné principy teambuildingu jako zdokonalení dovedností týmové spolupráce a projektového řízení, posílení sounáležitosti zaměstnanců s týmem a firmou“, přibližuje podstatu nositelka myšlenky a spoluzakladatelka projektu Andrea Kosařová.

Velmi netradiční týmová spolupráce

Organizacím filantrop.cz pomůže s dotažením projektu, jeho řešením (např. architektonický návrh) i se samotnou realizací. Komerční firmy mají zajištěn kompletní servis – produkční zajištění celé akce – lektory, materiál a nářadí, stravu, ubytování a dopravu. Párování organizací a komerčních firem může mít i dlouhodobější charakter. Hlavním aspektem je fyzická dobrovolná práce zaměstnanců, odlišná od jejich profese, kde společné zkušenosti a zážitky pozitivně ovlivní motivaci a další fungování ve firmě. Hlavním přínosem je pomoc potřebné organizaci.

„Filantropické teambulidingy jsou čím dál více vyhledávanou variantou firemních akcí. Firem, které pravidelně pracují na rozvoji a vzdělávání svých zaměstnanců, přibývá. Ale při opakování klasických programů se vytrácí jejich efekt. Poptávka po filantropii je tedy dostatečná, není však zpracovaná nabídka takovýchto projektů. Filantrop.cz bude rozšiřovat nabídku filantropických projektů a zvyšovat povědomí o možnostech tohoto druhu dobrovolnictví mezi komerční firmy“, popisuje spoluzakladatel projektu Martin Novák, lektor firemních akcí a lanový garant. Dodává, že rozvoj CSR a potřeba firem trávit čas na firemním setkávání prospěšným a smysluplným způsobem, je celosvětový trend.

Filantrop.cz už se osvědčil i v prestižní soutěži

Jeden z nejrozsáhlejších akceleračních a vzdělávacích programů v oblasti společensky prospěšného podnikání v Evropě – právě to je Social Impact Award. Po stáži s nejlepšími mentory a konzultanty v oboru čeká účastníky pohled na svůj záměr očima podnikatele a na konci dostanou tři nejlepší finanční ocenění. Filnatrop.cz je jedním z finalistů. Podpořit ho můžete na stránkách socialimpactaward.cz

Zdroj: TZ Filantrop.cz

Články, které by Vás mohli zajímat

Zanechte odpověď