Jak najít investora pro svůj nápad (2)

minulém článku jsme se podívali na to, jaké existují nejčastější možnosti získání financí pro váš startup. V druhém díle se zaměříme na to, co byste měli mít připraveno nebo alespoň vyjasněno, pokud se chystáte svého potenciálního investora oslovit.

Na prezentaci svého startupu budete mít často velmi omezenou dobu a do jisté míry také záleží na vašich obchodních a prezentačních dovednostech. Připravte si proto stručné představení a mějte po ruce další materiály, ze kterých si případně dohledáte odpovědi na zvídavější otázky. Ve své přípravě se zaměřte na:

Základní obchodní model – Pro pochopení vašeho podnikání je nejvhodnější představit prvky obchodního modelu například prostřednictvím byznys model canvasu.

Představení produktu – Vedle prezentace podnikatelského konceptu připravte dokonalou prezentaci samotné služby nebo výrobku. Pokud je rozpracovaný, bude se vám hodit alespoň patent nebo dokument s proof of conceptem.

Finanční plán – Je vhodné mít také připravený podrobný finanční plán. Investor by měl pochopit, na co potřebujete jeho peníze a jakým způsobem zapadají do vaší finanční perspektivy.

Doprovodné dokumenty – Vedle samotné prezentace se hodí mít pečlivě připraveny výše uvedené informace ve formě uceleného dokumentu. Investor se většinou nerozhodne na místě. Pokud ho zaujmete, projde si vaše materiály v klidu.

Připravené podklady k prezentaci si zkuste prohlédnout optikou investora. Toho často nezajímají podrobné informace o produktu, většinou se rozhodují na základě prosté odpovědi na dvě základní otázky:

  1. Návratnost – Jaká bude návratnost mé investice u takového projektu?
  2. Rizika – Jaká rizika vyplývají z představeného startupu a jeho týmu?

Pokud vás problematika více zajímá, nebo chcete pomoci se získáním investice, můžete také využít našeho Akcelerátoru Mámnápad.cz.