Třetí rodič a Czechitas absolutními vítězi Social Impact Award

 Třetí rodič a Czechitas absolutními vítězi Social Impact Award

Vítězové Social Impact Award byli představeni v rámci závěrečného večera soutěže. Jednotlivé týmy prezentovaly, kam se během léta posunuly a jaký pokrok ve svých projektech zaznamenaly. Ocenění 1 500 EUR a tříměsíční členství v síti Impact Hub si odnáší Kamila Petrovská s projektem Třetí rodič, který podporuje nevlastní rodiče a pomáhá jim v řešení jejich problémů a sdružení Czechitas, které chce do oblasti IT dostat více žen, pořádá pro ně vzdělávací workshopy a buduje komunitu „holek“ se zájmem o tuto oblast.

Z šesti týmů – Třetí rodič, Dárcovský zip, Sharygator, Grand Garden, Japu, Czechitas, které se účastnily letního akceleračního programu, vybíraly absolutní vítěze dvě různé poroty. Jednu cenu udělili porotci z řad partnerů soutěže – Jiří Maňas z České spořitelny, Josef Žádník z PwC ČR a Barbora Umancová z Weber Shandwick, kteří hlasovali o tom, do kterého projektu by investovali a který je z jejich pohledu schopný obstát na trhu a je finančně udržitelný. Podle těchto kritérií zvolili sdružení Czechitas. „Věříme, že interní i externí inkubátory jsou neocenitelným zdrojem inspirace, která může přinést hodnotu nejen firmám a organizacím samotným, ale celé naší společnosti – zejména v případě projektů z kategorie sociální odpovědnosti,” říká za Českou spořitelnu, hlavního finančního partnera Social Impact Award, Jiří Maňas.

Druhou cenu uděloval organizační tým Social Impact Award, který sledoval aktivitu projektů a jejich vývoj v průběhu letního programu. „Dívali jsme se především na to, jestli účastníci splnili cíle, které si stanovili na začátku letního akceleračního programu. Hodnotili jsme jejich celkovou práci a přihlíželi ke komentářům jednotlivých mentorů. Největší pokrok podle nás proběhl u Třetího rodiče Kamily Petrovské, která se od záměru posunula ke konkrétní realizaci,“ říká za organizátory Roman Bojko z Impact Hubu.

Letní akcelerační program se skládal z pravidelných workshopů, na kterých se mladí lidé se svými společensky prospěšnými nápady učili experimentovat a hledat pro své projekty nejlepší podobu. Cílem bylo odhalit případná rizika a nedostatky dřív, než do svých projektů vloží spoustu času, energie a peněz. Lektor Jan Veselý je proto během celého léta prováděl metodou „Lean Startup“. Zároveň jim na každém setkání předávali své znalosti odborníci z oblastí, které jsou pro úspěšný rozjezd startupů nezbytné: týmová spolupráce, sales a marketing, finanční a prezentační dovednosti.

Důležitou součástí akceleračního programu byl mentoring, který poskytla poradenská společnost PwC ČR. Každý tým se na začátku léta dal dohromady s jedním mentorem nebo mentorkou, kteří pak pomáhali se směřováním projektu. Navíc daňoví a právní odborníci z PwC ČR radili týmům v odborných otázkách. „Během mentoringu se nám společně podařilo projekt Sharygator posunout a vytvořit funkční marketingový a obchodní plán. Díky tomu si kluci ze Sharygator pozměnili záměr tak, aby si na sebe dokázal vydělat,” říká Ludmila Barborková, konzultanka z PwC ČR, dlouhodobého partnera SIA, který letos do soutěže věnoval téměř 300 hodin odborného poradenství.

Zdroj: TZ organizace

Články, které by Vás mohli zajímat

Zanechte odpověď